miercuri, 23 februarie 2011

Luca capitolul 15

1. Toti vamesii si pacatosii se apropiau de Isus ca sa-L asculte.
2. Si fariseii si carturarii carteau si ziceau: "Omul acesta primeste pe pacatosi si mananca cu ei."
3. Dar El le-a spus pilda aceasta:
4. "Care om dintre voi, daca are o suta de oi, si pierde pe una din ele, nu lasa pe celelalte nouazeci si noua pe izlaz si se duce dupa cea pierduta pana cand o gaseste?
5. Dupa ce a gasit-o, o pune cu bucurie pe umeri;
6. si, cand se intoarce acasa, cheama pe prietenii si vecinii sai si le zice: "Bucurati-va impreuna cu mine, caci mi-am gasit oaia care era pierduta."
7. Tot asa, va spun ca va fi mai multa bucurie in cer pentru un singur pacatos care se pocaieste, decat pentru nouazeci si noua de oameni neprihaniti care n-au nevoie de pocainta.
8. Sau care femeie, daca are zece lei din argint, si pierde unul din ei, nu aprinde o lumina, nu matura casa si nu cauta cu bagare de seama pana cand il gaseste?
9. Dupa ce l-a gasit, cheama pe prietenele si vecinele ei si zice: "Bucurati-va impreuna cu mine, caci am gasit leul pe care-l pierdusem."
10. Tot asa, va spun ca este bucurie inaintea ingerilor lui Dumnezeu pentru un singur pacatos care se pocaieste."
11. El a mai zis: "Un om avea doi fii.
12. Cel mai tanar din ei a zis tatalui sau: "Tata, da-mi partea de avere ce mi se cuvine." Si tatal le-a impartit averea.
13. Nu dupa multe zile, fiul cel mai tanar a strans totul si a plecat intr-o tara departata, unde si-a risipit averea ducand o viata destrabalata.
14. Dupa ce a cheltuit totul, a venit o foamete mare in tara aceea, si el a inceput sa duca lipsa.
15. Atunci s-a dus si s-a lipit de unul din locuitorii tarii aceleia, care l-a trimis pe ogoarele lui sa-i pazeasca porcii.
16. Mult ar fi dorit el sa se sature cu roscovele pe care le mancau porcii, dar nu i le dadea nimeni.
17. Si-a venit in fire si a zis: "Cati argati ai tatalui meu au belsug de paine, iar eu mor de foame aici!
18. Ma voi scula, ma voi duce la tatal meu si-i voi zice: "Tata, am pacatuit impotriva cerului si impotriva ta
19. si nu mai sunt vrednic sa ma chem fiul tau; fa-ma ca pe unul din argatii tai."
20. Si s-a sculat si a plecat la tatal sau. Cand era inca departe, tatal sau l-a vazut si i s-a facut mila de el, a alergat de a cazut pe grumazul lui si l-a sarutat mult.
21. Fiul i-a zis: "Tata, am pacatuit impotriva cerului si impotriva ta, nu mai sunt vrednic sa ma chem fiul tau."
22. Dar tatal a zis robilor sai: "Aduceti repede haina cea mai buna si imbracati-l cu ea; puneti-i un inel in deget si incaltaminte in picioare.
23. Aduceti vitelul cel ingrasat si taiati-l. Sa mancam si sa ne inveselim;
24. caci acest fiu al meu era mort, si a inviat; era pierdut, si a fost gasit." Si au inceput sa se inveseleasca.
25. Fiul cel mai mare era la ogor. Cand a venit si s-a apropiat de casa, a auzit muzica si jocuri.
26. A chemat pe unul din robi si a inceput sa-l intrebe ce este.
27. Robul acela i-a raspuns: "Fratele tau a venit inapoi, si tatal tau a taiat vitelul cel ingrasat, pentru ca l-a gasit iarasi sanatos si bine."
28. El s-a intaratat de manie si nu voia sa intre in casa. Tatal sau a iesit afara si l-a rugat sa intre.
29. Dar el, drept raspuns, a zis tatalui sau: "Iata, eu iti slujesc ca un rob de atatia ani, si niciodata nu ti-am calcat porunca; si mie niciodata nu mi-ai dat macar un ied sa ma inveselesc cu prietenii mei;
30. iar cand a venit acest fiu al tau, care ti-a mancat averea cu femeile desfranate, i-ai taiat vitelul cel ingrasat."
31. "Fiule", i-a zis tatal, "tu intotdeauna esti cu mine si tot ce am eu este al tau.
32. Dar trebuia sa ne inveselim si sa ne bucuram, pentru ca acest frate al tau era mort, si a inviat, era pierdut, si a fost gasit."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu