joi, 24 februarie 2011

Faptele Apostolilor capitolul 25

1. Festus, cand a venit in tinutul sau, dupa trei zile, s-a suit de la Cezareea in Ierusalim.
2. Preotii cei mai de seama si fruntasii iudeilor i-au adus plangere impotriva lui Pavel. L-au rugat cu staruinta
3. si i-au cerut, ca un hatar pentru ei, sa trimita sa-l aduca la Ierusalim. Prin aceasta ii intindeau o cursa, ca sa-l omoare pe drum.
4. Festus a raspuns ca Pavel este pazit in Cezareea si ca el insusi are sa plece in curand acolo.
5. "Deci", a zis el, "cei mai de frunte dintre voi sa se coboare impreuna cu mine si, daca este ceva vinovat in omul acesta, sa-l parasca."
6. Festus n-a zabovit intre ei decat opt sau zece zile; apoi s-a coborat la Cezareea. A doua zi, a sezut pe scaunul de judecator si a poruncit sa fie adus Pavel.
7. Cand a sosit Pavel, iudeii care venisera de la Ierusalim l-au inconjurat si au adus impotriva lui multe si grele invinuiri pe care nu le puteau dovedi.
8. Pavel a inceput sa se apere si a zis: "N-am pacatuit cu nimic, nici impotriva Legii iudeilor, nici impotriva Templului, nici impotriva cezarului."
9. Festus, care voia sa capete bunavointa iudeilor, drept raspuns, a zis lui Pavel: "Vrei sa te sui la Ierusalim si sa fii judecat pentru aceste lucruri inaintea mea?"
10. Pavel a zis: "Eu stau inaintea scaunului de judecata al cezarului; acolo trebuie sa fiu judecat. Pe iudei nu i-am nedreptatit cu nimic, dupa cum stii si tu foarte bine.
11. Daca am facut vreo nedreptate sau vreo nelegiuire vrednica de moarte, nu ma dau in laturi de la moarte; dar, daca nu este nimic adevarat din lucrurile de care ma parasc ei, nimeni n-are dreptul sa ma dea in mainile lor. Cer sa fiu judecat de cezar."
12. Atunci Festus, dupa ce s-a chibzuit cu sfetnicii lui, a raspuns: "De cezar ai cerut sa fii judecat, inaintea cezarului te vei duce."
13. Dupa cateva zile, imparatul Agripa si Berenice au sosit la Cezareea, ca sa ureze de bine lui Festus.
14. Fiindca au stat acolo mai multe zile, Festus a spus imparatului cum stau lucrurile cu Pavel; si a zis: "Felix a lasat in temnita pe un om,
15. impotriva caruia, cand eram eu in Ierusalim, mi s-au plans preotii cei mai de seama si batranii iudeilor si i-au cerut osandirea.
16. Le-am raspuns ca la romani nu este obiceiul sa se dea niciun om, inainte ca cel parat sa fi fost pus fata cu parasii lui si sa fi avut putinta sa se apere de lucrurile de care este parat.
17. Ei au venit deci aici; si, fara intarziere, am sezut a doua zi pe scaunul meu de judecator si am poruncit sa aduca pe omul acesta.
18. Parasii, cand s-au infatisat, nu l-au invinuit de niciunul din lucrurile rele pe care mi le inchipuiam eu.
19. Aveau impotriva lui numai niste neintelegeri cu privire la religia lor si la un oarecare Isus care a murit si despre care Pavel spunea ca este viu.
20. Fiindca nu stiam ce hotarare sa iau in neintelegerea aceasta, l-am intrebat daca vrea sa mearga la Ierusalim si sa fie judecat acolo pentru aceste lucruri.
21. Dar Pavel a cerut ca pricina lui sa fie tinuta ca sa fie supusa hotararii imparatului, si am poruncit sa fie pazit pana ce-l voi trimite la cezar."
22. Agripa a zis lui Festus: "As vrea sa aud si eu pe omul acela." "Maine", a raspuns Festus, "il vei auzi."
23. A doua zi deci, Agripa si Berenice au venit cu multa fala si au intrat in locul de ascultare impreuna cu capitanii si cu oamenii cei mai de frunte ai cetatii. La porunca lui Festus, Pavel a fost adus acolo.
24. Atunci Festus a zis: "Imparate Agripa si voi toti care sunteti de fata cu noi; uitati-va la omul acesta, despre care toata multimea iudeilor m-a rugat in Ierusalim si aici, strigand ca nu trebuie sa mai traiasca.
25. Fiindca am inteles ca n-a facut nimic vrednic de moarte, si fiindca singur a cerut sa fie judecat de cezar, am hotarat sa-l trimit.
26. Eu n-am nimic temeinic de scris domnului meu cu privire la el; de aceea l-am adus inaintea voastra, si mai ales inaintea ta, imparate Agripa, ca, dupa ce se va face cercetarea, sa am ce scrie.
27. Caci mi se pare fara noima sa trimit pe un intemnitat, fara sa arat de ce este parat."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu