joi, 24 februarie 2011

Faptele Apostolilor capitolul 24

1. Dupa cinci zile, a venit marele preot Anania cu unii din batrani si cu un vorbitor, numit Tertul. Au adus inaintea dregatorului plangere impotriva lui Pavel.
2. Pavel a fost chemat, si Tertul a inceput sa-l parasca astfel: "Preaalesule Felix, tu ne faci sa ne bucuram de o pace mare; si neamul acesta a capatat imbunatatiri sanatoase prin ingrijirile tale.
3. Lucrul acesta il marturisim cu toata multumirea, in toata vremea si in tot locul.
4. Dar, ca sa nu te tin prea mult, te rog sa asculti, in bunatatea ta, cateva cuvinte.
5. Am gasit pe omul acesta, care este o ciuma: pune la cale razvratiri printre toti iudeii de pe tot pamantul, este mai marele partidei nazarinenilor
6. si a incercat sa spurce chiar si Templul. Si am pus mana pe el. Am vrut sa-l judecam dupa Legea noastra,
7. dar a venit capitanul Lisias, l-a smuls din mainile noastre cu mare sila
8. si a poruncit parasilor lui sa vina inaintea ta. Daca-l vei cerceta, tu insuti vei putea afla de la el toate lucrurile de care il param noi."
9. Iudeii s-au unit la invinuirea aceasta si au spus ca asa stau lucrurile.
10. Dupa ce i-a facut dregatorul semn sa vorbeasca, Pavel a raspuns: "Fiindca stiu ca de multi ani esti judecatorul neamului acestuia, voi raspunde cu incredere pentru apararea mea.
11. Nu sunt mai mult de douasprezece zile, te poti incredinta de lucrul acesta, de cand m-am suit sa ma inchin la Ierusalim.
12. Nu m-au gasit nici in Templu, nici in sinagogi, nici in cetate, stand de vorba cu cineva sau facand rascoala de norod.
13. Asa ca n-ar putea dovedi lucrurile de care ma parasc acum.
14. Iti marturisesc ca slujesc Dumnezeului parintilor mei, dupa Calea pe care ei o numesc partida; eu cred tot ce este scris in Lege si in Proroci
15. si am in Dumnezeu nadejdea aceasta, pe care o au si ei insisi, ca va fi o inviere a celor drepti si a celor nedrepti.
16. De aceea ma silesc sa am totdeauna un cuget curat inaintea lui Dumnezeu si inaintea oamenilor.
17. Dupa o lipsa de mai multi ani, am venit sa aduc milostenii neamului meu si sa aduc daruri la Templu.
18. Tocmai atunci niste iudei din Asia m-au gasit curatat in Templu, nu cu gloata, nici cu zarva.
19. Ei insisi ar trebui sa se infatiseze inaintea ta si sa ma parasca, daca au ceva impotriva mea.
20. Sau sa spuna acestia singuri de ce nelegiuire m-au gasit vinovat, cand am stat inaintea soborului,
21. afara numai doar de strigatul acesta pe care l-am scos in mijlocul lor: "Pentru invierea mortilor sunt dat eu in judecata astazi inaintea voastra."
22. Felix, care stia destul de bine despre "Calea" aceasta, i-a amanat zicand: "Am sa cercetez pricina voastra cand va veni capitanul Lisias."
23. Si a poruncit sutasului sa pazeasca pe Pavel, dar sa-l lase putin mai slobod si sa nu opreasca pe nimeni din ai lui sa-i slujeasca sau sa vina la el.
24. Dupa cateva zile, a venit Felix cu nevasta sa, Drusila, care era iudeica; a chemat pe Pavel si l-a ascultat despre credinta in Hristos Isus.
25. Dar, pe cand vorbea Pavel despre neprihanire, despre infranare si despre judecata viitoare, Felix, ingrozit, a zis: "De asta data, du-te; cand voi mai avea prilej, te voi chema."
26. Totodata el tragea nadejde ca Pavel are sa-i dea bani; de aceea trimitea si mai des sa-l cheme, ca sa stea de vorba cu el.
27. Doi ani au trecut astfel; si, in locul lui Felix, a venit Porcius Festus. Felix a vrut sa faca pe placul iudeilor, si a lasat pe Pavel in temnita.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu