joi, 24 februarie 2011

Faptele Apostolilor capitolul 23

1. Pavel s-a uitat tinta la sobor si a zis: "Fratilor, eu am vietuit cu toata curatia cugetului meu inaintea lui Dumnezeu, pana in ziua aceasta…"
2. Marele preot Anania a poruncit celor ce stateau langa el sa-l loveasca peste gura.
3. Atunci Pavel i-a zis: "Te va bate Dumnezeu, perete varuit! Tu sezi sa ma judeci dupa Lege, si poruncesti sa ma loveasca, impotriva Legii!"
4. Cei ce stateau langa el, i-au zis: "Iti bati joc de marele preot al lui Dumnezeu?"
5. Si Pavel a zis: "N-am stiut, fratilor, ca este marele preot; caci este scris: "Pe mai marele norodului tau sa nu-l graiesti de rau."
6. Pavel, ca unul care stia ca o parte din adunare erau saduchei, iar alta farisei, a strigat in plin sobor: "Fratilor, eu sunt fariseu, fiu de fariseu; din pricina nadejdii in invierea mortilor sunt dat in judecata."
7. Cand a zis vorbele acestea, s-a starnit o neintelegere intre farisei si saduchei, si adunarea s-a dezbinat.
8. Caci saducheii zic ca nu este inviere, nici inger, nici duh, pe cand fariseii le marturisesc pe amandoua.
9. S-a facut o mare zarva; si cativa carturari din partida fariseilor, s-au sculat in picioare, au inceput o cearta aprinsa si au zis: "Noi nu gasim nicio vina in omul acesta; dar daca i-a vorbit un duh sau un inger…?"
10. Fiindca galceava crestea, capitanul se temea ca Pavel sa nu fie rupt in bucati de ei. De aceea a poruncit ostasilor sa se coboare sa-l smulga din mijlocul lor si sa-l duca in cetatuie.
11. In noaptea urmatoare, Domnul S-a aratat lui Pavel si i-a zis: "Indrazneste, Pavele; caci, dupa cum ai marturisit despre Mine in Ierusalim, tot asa trebuie sa marturisesti si in Roma."
12. La ziua, iudeii au uneltit si s-au legat cu blestem ca nu vor manca, nici nu vor bea, pana nu vor omori pe Pavel.
13. Cei ce facusera legamantul acesta erau mai multi de patruzeci.
14. Ei s-au dus la preotii cei mai de seama si la batrani si le-au zis: "Noi ne-am legat cu mare blestem sa nu gustam nimic pana nu vom omori pe Pavel.
15. Acum, dar, voi, impreuna cu soborul, dati de stire capitanului si rugati-l sa-l aduca maine jos, inaintea voastra, ca si cum ati vrea sa-i cercetati pricina mai cu de-amanuntul; si, pana sa ajunga el, noi suntem gata sa-l omoram."
16. Fiul surorii lui Pavel a auzit de aceasta cursa, s-a dus in cetatuie si a spus lui Pavel.
17. Pavel a chemat pe unul din sutasi si a zis: "Du pe tinerelul acesta la capitan, caci are sa-i spuna ceva."
18. Sutasul a luat pe tanar cu el, l-a dus la capitan si a zis: "Pavel cel intemnitat m-a chemat si m-a rugat sa aduc la tine pe acest tinerel, care are sa-ti spuna ceva."
19. Capitanul l-a apucat de mana, l-a luat deoparte si l-a intrebat: "Ce ai sa-mi spui?"
20. El a raspuns: "Iudeii s-au sfatuit sa te roage sa aduci maine pe Pavel inaintea soborului, ca si cum ai avea sa-l cercetezi mai cu de-amanuntul.
21. Tu sa nu-i asculti, pentru ca mai multi de patruzeci dintre ei il pandesc si s-au legat cu blestem sa nu manance si sa nu bea nimic pana nu-l vor omori; acum stau gata si n-asteapta decat fagaduinta ta."
22. Capitanul a lasat pe tinerel sa plece si i-a poruncit sa nu spuna nimanui ca i-a descoperit aceste lucruri.
23. In urma, a chemat pe doi sutasi si le-a zis: "La ceasul al treilea din noapte, sa aveti gata doua sute de ostasi, saptezeci de calareti si doua sute de sulitari, ca sa mearga pana la Cezareea."
24. Le-a poruncit sa aduca si dobitoace pentru Pavel, ca sa-l puna calare si sa-l duca sanatos si teafar la dregatorul Felix.
25. Lui Felix i-a scris o scrisoare cu urmatorul cuprins:
26. "Claudius Lisias catre preaalesul dregator Felix: Plecaciune!
27. Acest om pe care l-au prins iudeii era sa fie omorat de ei; si eu m-am dus repede cu ostasi si l-am scos din mana lor, caci am aflat ca este roman.
28. Am vrut sa aflu pricina pentru care-l parau, si l-am adus inaintea soborului lor.
29. Am gasit ca era parat pentru lucruri privitoare la Legea lor, dar ca nu savarsise nicio nelegiuire care sa fie vrednica de moarte sau de lanturi.
30. Mi s-a dat insa de stire ca iudeii il pandesc ca sa-l omoare; l-am trimis indata la tine si am facut cunoscut si celor ce-l invinuiesc sa-ti spuna tie ce au impotriva lui. Fii sanatos."
31. Ostasii, dupa porunca pe care o primisera, au luat pe Pavel si l-au dus noaptea pana la Antipatrida.
32. A doua zi, au lasat pe calareti sa-si urmeze drumul inainte cu el, iar ei s-au intors in cetatuie.
33. Ajunsi in Cezareea, calaretii au dat scrisoarea in mana dregatorului si au adus pe Pavel inaintea lui.
34. Dregatorul, dupa ce a citit scrisoarea, a intrebat din ce tinut este Pavel. Cand a aflat ca este din Cilicia,
35. "Te voi asculta", a zis el, "cand vor veni parasii tai." Si a poruncit sa fie pazit in palatul lui Irod.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu