joi, 24 februarie 2011

Faptele Apostolilor capitolul 22

1. "Fratilor si parintilor, ascultati acum cuvantul meu de aparare fata de voi!"
2. Cand au auzit ei ca le vorbeste in limba evreiasca, au tinut si mai multa liniste. Si Pavel a zis:
3. "Eu sunt iudeu, nascut in Tarsul Ciliciei; dar am fost crescut in cetatea aceasta, am invatat la picioarele lui Gamaliel sa cunosc cu de-amanuntul Legea parintilor nostri si am fost tot atat de plin de ravna pentru Dumnezeu, cum sunteti si voi toti azi.
4. Am prigonit pana la moarte aceasta Cale, am legat si am pus in temnita barbati si femei;
5. marele preot si tot soborul batranilor imi sunt martori. Am luat chiar si scrisori de la ei catre fratii din Damasc, unde m-am dus sa aduc legati la Ierusalim pe cei ce se aflau acolo, ca sa fie pedepsiti.
6. Cand eram pe drum si ma apropiam de Damasc, deodata, pe la amiaza, a stralucit imprejurul meu o mare lumina din cer.
7. Am cazut la pamant si am auzit un glas care-mi zicea: "Saule, Saule, pentru ce Ma prigonesti?"
8. "Cine esti, Doamne?", am raspuns eu. Si El mi-a zis: "Eu sunt Isus din Nazaret pe care-L prigonesti."
9. Cei ce erau cu mine au vazut bine lumina si s-au infricosat; dar n-au auzit glasul Celui ce vorbea.
10. Atunci am zis: "Ce sa fac, Doamne?" "Scoala-te", mi-a raspuns Domnul, "du-te in Damasc si acolo ti se va spune ce trebuie sa faci."
11. "Fiindca nu puteam sa vad nimic, din pricina stralucirii luminii aceleia, cei ce erau cu mine m-au luat de mana si asa am ajuns in Damasc.
12. Si a venit la mine un om, numit Anania, barbat temator de Dumnezeu dupa Lege, si pe care toti iudeii care locuiesc in Damasc il vorbeau de bine.
13. El mi-a zis: "Frate Saule, capata-ti din nou vederea!" Chiar in clipa aceea, mi-am capatat vederea si m-am uitat la el.
14. El mi-a zis: "Dumnezeul parintilor nostri te-a ales sa cunosti voia Lui, sa vezi pe Cel Neprihanit si sa auzi cuvinte din gura Lui;
15. caci Ii vei fi martor, fata de toti oamenii, pentru lucrurile pe care le-ai vazut si auzit.
16. Si acum, ce zabovesti? Scoala-te, primeste botezul si fii spalat de pacatele tale, chemand Numele Domnului."
17. Si mi s-a intamplat ca, dupa ce m-am intors la Ierusalim, pe cand ma rugam in Templu, am cazut intr-o rapire sufleteasca;
18. si am vazut pe Domnul care-mi zicea: "Grabeste-te, iesi iute din Ierusalim, caci nu vor primi marturisirea ta despre Mine."
19. Si am zis: "Doamne, ei stiu ca eu bagam in temnita si bateam prin sinagogi pe cei ce cred in Tine
20. si ca, atunci cand se varsa sangele lui Stefan, martorul Tau, eram si eu de fata, imi uneam incuviintarea mea cu a celorlalti si pazeam hainele celor ce-l omorau."
21. Atunci El mi-a zis: "Du-te, caci te voi trimite departe la Neamuri…"
22. Ei l-au ascultat pana la cuvantul acesta. Dar atunci si-au ridicat glasul si au zis: "Ia de pe pamant pe un astfel de om! Nu este vrednic sa traiasca!"
23. Si scoteau strigate, isi aruncau hainele si azvarleau cu tarana in vazduh.
24. Capitanul a poruncit sa duca pe Pavel in cetatuie si sa-l cerceteze, batandu-l cu biciul, ca sa afle din ce pricina strigau asa impotriva lui.
25. Pe cand il legau cu curele, Pavel a zis sutasului care era de fata: "Va este ingaduit sa bateti pe un roman care nu este osandit?"
26. La auzul acestor cuvinte, sutasul s-a dus sa dea de stire capitanului si a zis: "Ce ai de gand sa faci? Omul acesta este cetatean roman."
27. Si, cand a venit capitanul, a zis lui Pavel: "Spune-mi, esti roman?" "Da", i-a raspuns el.
28. Capitanul a zis: "Eu cu o mare suma de bani am dobandit cetatenia aceasta." "Si eu", a zis Pavel, "sunt chiar nascut roman."
29. Numaidecat, cei ce aveau sa-l cerceteze prin bataie au incetat sa-l mai necajeasca; ba capitanul, cand a aflat ca Pavel este roman, s-a temut, pentru ca-l legase.
30. A doua zi, fiindca voia sa stie bine pentru ce este parat de iudei, l-a dezlegat si a poruncit sa se adune laolalta preotii cei mai de seama si tot soborul; apoi, a adus pe Pavel jos si l-a pus inaintea lor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu