vineri, 25 februarie 2011

2 Corinteni capitolul 11

1. O, de ati putea suferi putintica nebunie din partea mea! Ei, haide, suferiti-ma!
2. Caci sunt gelos de voi cu o gelozie dupa voia lui Dumnezeu, pentru ca v-am logodit cu un barbat, ca sa va infatisez inaintea lui Hristos ca pe o fecioara curata.
3. Dar ma tem ca, dupa cum sarpele a amagit pe Eva cu siretlicul lui, tot asa si gandurile voastre sa nu se strice de la curatia si credinciosia care este fata de Hristos.
4. In adevar, daca vine cineva sa va propovaduiasca un alt Isus pe care noi nu l-am propovaduit sau daca este vorba sa primiti un alt duh pe care nu l-ati primit sau o alta Evanghelie pe care n-ati primit-o, of, cum il ingaduiti de bine!
5. Dar socotesc ca nici eu nu sunt cu nimic mai prejos de apostolii acestia "nespus de alesi!"
6. Chiar daca sunt un necioplit in vorbire, nu sunt insa si in cunostinta; si am aratat lucrul acesta printre voi, in tot felul si in toate privintele.
7. Sau am facut un pacat, cand m-am smerit pe mine insumi, ca sa fiti inaltati voi, si v-am vestit fara plata Evanghelia lui Dumnezeu?
8. Am despuiat alte biserici, primind de la ele o plata, ca sa va pot sluji voua.
9. Si cand eram la voi si m-am gasit in nevoie, n-am fost sarcina nimanui; caci de nevoile mele au ingrijit fratii, cand venisera din Macedonia. In toate m-am ferit si ma voi feri sa va ingreuiez cu ceva.
10. Pe adevarul lui Hristos care este in mine, nimeni nu-mi va rapi aceasta pricina de lauda in tinuturile Ahaiei!
11. Pentru ce?… Pentru ca nu va iubesc?… Stie Dumnezeu!
12. Dar lucrez si voi lucra astfel, pentru ca sa tai orice prilej celor ce cauta un prilej, ca sa poata fi gasiti deopotriva cu mine in lucrurile cu care se lauda.
13. Oamenii acestia sunt niste apostoli mincinosi, niste lucratori inselatori, care se prefac in apostoli ai lui Hristos.
14. Si nu este de mirare, caci chiar Satana se preface intr-un inger de lumina.
15. Nu este mare lucru, dar, daca si slujitorii lui se prefac in slujitori ai neprihanirii. Sfarsitul lor va fi dupa faptele lor.
16. Iarasi spun: sa nu ma creada nimeni nebun. Sau altminteri, suferiti-ma macar ca nebun, ca sa ma laud si eu putintel.
17. Ce spun in aceasta indrazneala, ca sa ma laud, nu spun dupa Domnul, ci ca si cum as spune din nebunie.
18. De vreme ce multi se lauda dupa firea pamanteasca, ma voi lauda si eu.
19. Doar voi suferiti cu placere pe nebuni, voi, care sunteti intelepti!
20. Daca va robeste cineva, daca va mananca cineva, daca pune cineva mana pe voi, daca va priveste cineva de sus, daca va bate cineva peste obraz, suferiti!
21. Spre rusinea mea o spun, ca am fost slabi! Totusi, orice poate sa puna inainte cineva - vorbesc in nebunie - pot pune si eu inainte.
22. Sunt ei evrei? Si eu sunt! - Sunt ei israeliti? Si eu sunt! - Sunt ei samanta a lui Avraam? Si eu sunt! -
23. Sunt ei slujitori ai lui Hristos? - vorbesc ca un iesit din minti - eu sunt si mai mult. In osteneli, si mai mult; in temnite, si mai mult; in lovituri, fara numar; de multe ori in primejdii de moarte!
24. De cinci ori am capatat de la iudei patruzeci de lovituri fara una;
25. de trei ori am fost batut cu nuiele; o data am fost improscat cu pietre; de trei ori s-a sfaramat corabia cu mine; o noapte si o zi am fost in adancul marii.
26. Deseori am fost in calatorii, in primejdii pe rauri, in primejdii din partea talharilor, in primejdii din partea celor din neamul meu, in primejdii din partea paganilor, in primejdii in cetati, in primejdii in pustiu, in primejdii pe mare, in primejdii intre fratii mincinosi;
27. in osteneli si necazuri, in privegheri adesea, in foame si sete, in posturi adesea, in frig si lipsa de imbracaminte!
28. Si, pe langa lucrurile de afara, in fiecare zi ma apasa grija pentru toate bisericile.
29. Cine este slab, si sa nu fiu si eu slab? Cine cade in pacat, si eu sa nu ard?
30. Daca e vorba sa ma laud, ma voi lauda numai cu lucrurile privitoare la slabiciunea mea.
31. Dumnezeu, Tatal Domnului nostru Isus Hristos, care este binecuvantat in veci, stie ca nu mint!…
32. In Damasc, dregatorul imparatului Areta pazea cetatea damascenilor, ca sa ma prinda.
33. Dar am fost dat jos pe o fereastra, intr-o cosnita, prin zid, si am scapat din mainile lor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu