joi, 24 februarie 2011

1 Corinteni capitolul 4

1. Iata cum trebuie sa fim priviti noi: ca niste slujitori ai lui Hristos si ca niste ispravnici ai tainelor lui Dumnezeu.
2. Incolo, ce se cere de la ispravnici este ca fiecare sa fie gasit credincios in lucrul incredintat lui.
3. Cat despre mine, prea putin imi pasa daca sunt judecat de voi sau de un scaun omenesc de judecata. Ba inca, nici eu insumi nu ma mai judec pe mine.
4. Caci n-am nimic impotriva mea; totusi nu pentru aceasta sunt socotit neprihanit: Cel ce ma judeca este Domnul.
5. De aceea sa nu judecati nimic inainte de vreme, pana va veni Domnul, care va scoate la lumina lucrurile ascunse in intuneric si va descoperi gandurile inimilor. Atunci, fiecare isi va capata lauda de la Dumnezeu.
6. Fratilor, pentru voi am spus aceste lucruri, in icoana de vorbire, cu privire la mine si la Apolo, ca prin noi insine sa invatati sa nu treceti peste "ce este scris": si niciunul din voi sa nu se faleasca deloc cu unul impotriva celuilalt.
7. Caci cine te face deosebit? Ce lucru ai pe care sa nu-l fi primit? Si daca l-ai primit, de ce te lauzi ca si cum nu l-ai fi primit?
8. O, iata-va satui! Iata-va ajunsi bogati! Iata-va imparatind fara noi! Si macar de ati imparati cu adevarat, ca sa putem imparati si noi impreuna cu voi!
9. Caci parca Dumnezeu a facut din noi, apostolii, oamenii cei mai de pe urma, niste osanditi la moarte; fiindca am ajuns o priveliste pentru lume, ingeri si oameni.
10. Noi suntem nebuni pentru Hristos; voi, intelepti in Hristos! Noi, slabi; voi, tari! Voi, pusi in cinste; noi, dispretuiti!
11. Pana in clipa aceasta suferim de foame si de sete, suntem goi, chinuiti, umblam din loc in loc,
12. ne ostenim si lucram cu mainile noastre; cand suntem ocarati, binecuvantam; cand suntem prigoniti, rabdam;
13. cand suntem vorbiti de rau, ne rugam. Pana in ziua de azi, am ajuns ca gunoiul lumii acesteia, ca lepadatura tuturor.
14. Nu va scriu aceste lucruri ca sa va fac rusine; ci ca sa va sfatuiesc ca pe niste copii preaiubiti ai mei.
15. Caci, chiar daca ati avea zece mii de invatatori in Hristos, totusi n-aveti mai multi parinti; pentru ca eu v-am nascut in Hristos Isus, prin Evanghelie.
16. De aceea va rog sa calcati pe urmele mele.
17. Pentru aceasta v-am trimis pe Timotei, care este copilul meu preaiubit si credincios in Domnul. El va va aduce aminte de felul meu de purtare in Hristos si de felul cum invat eu pe oameni pretutindeni in toate bisericile.
18. Unii s-au ingamfat si si-au inchipuit ca n-am sa mai vin la voi.
19. Dar daca va voi Domnul, voi veni in curand la voi, si atunci voi vedea nu vorbele, ci puterea celor ce s-au ingamfat.
20. Caci Imparatia lui Dumnezeu nu sta in vorbe, ci in putere.
21. Ce voiti? Sa vin la voi cu nuiaua sau cu dragoste si cu duhul blandetii?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu