joi, 24 februarie 2011

Romani capitolul 2

1. Asadar, omule, oricine ai fi tu, care judeci pe altul, nu te poti dezvinovati; caci prin faptul ca judeci pe altul, te osandesti singur; fiindca tu, care judeci pe altul, faci aceleasi lucruri.
2. Stim, in adevar, ca judecata lui Dumnezeu impotriva celor ce savarsesc astfel de lucruri este potrivita cu adevarul.
3. Si crezi tu, omule, care judeci pe cei ce savarsesc astfel de lucruri, si pe care le faci si tu, ca vei scapa de judecata lui Dumnezeu?
4. Sau dispretuiesti tu bogatiile bunatatii, ingaduintei si indelungii Lui rabdari? Nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?
5. Dar, cu impietrirea inimii tale, care nu vrea sa se pocaiasca, iti aduni o comoara de manie pentru ziua maniei si a aratarii dreptei judecati a lui Dumnezeu,
6. care va rasplati fiecaruia dupa faptele lui.
7. Si anume, va da viata vesnica celor ce, prin staruinta in bine, cauta slava, cinstea si nemurirea;
8. si va da manie si urgie celor ce, din duh de galceava, se impotrivesc adevarului si asculta de nelegiuire.
9. Necaz si stramtorare va veni peste orice suflet omenesc care face raul: intai peste iudeu, apoi peste grec.
10. Slava, cinste si pace va veni insa peste oricine face binele: intai peste iudeu, apoi peste grec.
11. Caci inaintea lui Dumnezeu nu se are in vedere fata omului.
12. Toti cei ce au pacatuit fara Lege vor pieri fara Lege; si toti cei ce au pacatuit avand Lege vor fi judecati dupa Lege.
13. Pentru ca nu cei ce aud Legea sunt neprihaniti inaintea lui Dumnezeu, ci cei ce implinesc Legea aceasta vor fi socotiti neprihaniti.
14. Cand Neamurile, macar ca n-au lege, fac din fire lucrurile Legii, prin aceasta ei, care n-au o lege, isi sunt singuri lege;
15. si ei dovedesc ca lucrarea Legii este scrisa in inimile lor; fiindca despre lucrarea aceasta marturiseste cugetul lor si gandurile lor, care sau se invinovatesc sau se dezvinovatesc intre ele.
16. Si faptul acesta se va vedea in ziua cand, dupa Evanghelia mea, Dumnezeu va judeca, prin Isus Hristos, lucrurile ascunse ale oamenilor.
17. Tu, care te numesti iudeu, care te rezemi pe o Lege, care te lauzi cu Dumnezeul tau,
18. care cunosti voia Lui, care stii sa faci deosebire intre lucruri, pentru ca esti invatat de Lege;
19. tu, care te magulesti ca esti calauza orbilor, lumina celor ce sunt in intuneric,
20. povatuitorul celor fara minte, invatatorul celor nestiutori, pentru ca in Lege ai dreptarul cunostintei depline si al adevarului; -
21. tu deci, care inveti pe altii, pe tine insuti nu te inveti? Tu, care propovaduiesti: "Sa nu furi", furi?
22. Tu care zici: "Sa nu preacurvesti", preacurvesti? Tu, caruia ti-e scarba de idoli, le jefuiesti templele?
23. Tu, care te falesti cu Legea, necinstesti pe Dumnezeu prin calcarea acestei Legi?
24. Caci "din pricina voastra este hulit Numele lui Dumnezeu intre Neamuri", dupa cum este scris.
25. Taierea imprejur, negresit, este de folos, daca implinesti Legea; dar daca tu calci Legea, taierea ta imprejur ajunge netaiere imprejur.
26. Daca deci cel netaiat imprejur pazeste poruncile Legii, netaierea lui imprejur nu i se va socoti ea ca o taiere imprejur?
27. Cel netaiat imprejur din nastere, care implineste Legea, nu te va osandi el pe tine, care o calci, macar ca ai slova Legii si taierea imprejur?
28. Iudeu nu este acela care se arata pe din afara ca este iudeu; si taiere imprejur nu este aceea care este pe din afara, in carne.
29. Ci iudeu este acela care este iudeu inauntru; si taiere imprejur este aceea a inimii, in duh, nu in slova; un astfel de iudeu isi scoate lauda nu de la oameni, ci de la Dumnezeu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu