duminică, 13 februarie 2011

Iov capiolul 9

1. Iov a luat cuvantul si a zis:
2. "Stiu bine ca este asa. Si cum ar putea omul sa-si scoata dreptate inaintea lui Dumnezeu?
3. Daca ar voi sa se certe cu El, din o mie de lucruri n-ar putea sa raspunda la unul singur.
4. A Lui este intelepciunea si atotputernicia: cine I s-ar putea impotrivi fara sa fie pedepsit?
5. El muta deodata muntii si-i rastoarna in mania Sa.
6. Zguduie pamantul din temelia lui, de i se clatina stalpii.
7. Porunceste soarelui, si soarele nu mai rasare; si tine stelele sub pecetea Lui.
8. Numai El intinde cerurile si umbla pe inaltimile marii.
9. El a facut Ursul mare, luceafarul de seara si Ralitele si stelele din tinuturile de miazazi.
10. El face lucruri mari si nepatrunse, minuni fara numar.
11. Iata, El trece pe langa mine, si nu-L vad, Se duce si nu-L zaresc.
12. Daca apuca El, cine-L va opri? Cine-I va zice: "Ce faci?"
13. Dumnezeu nu-Si intoarce mania; sub El se pleaca toti sprijinitorii mandriei.
14. Si eu, cum sa-I raspund? Ce cuvinte sa aleg?
15. Chiar daca as avea dreptate, nu I-as raspunde. Nu pot decat sa ma rog Judecatorului.
16. Si chiar daca m-ar asculta cand Il chem, tot n-as putea crede ca mi-a ascultat glasul;
17. El, care ma izbeste ca intr-o furtuna, care imi inmulteste fara pricina ranile,
18. care nu ma lasa sa rasuflu, ma satura de amaraciune.
19. Sa alerg la putere? El este Atotputernic. La dreptate? Cine ma va apara?
20. Oricata dreptate as avea, gura mea ma va osandi; si oricat de nevinovat as fi, El ma va arata ca vinovat.
21. Nevinovat! Sunt; dar nu tin la viata, imi dispretuiesc viata.
22. Ce-mi pasa la urma urmei? Caci, indraznesc s-o spun: El nimiceste pe cel nevinovat ca si pe cel vinovat.
23. Si daca biciul ar pricinui macar indata moartea!… Dar El rade de incercarile celui nevinovat.
24. Pamantul este dat pe mainile celui nelegiuit; El acopera ochii judecatorilor; de nu El, apoi cine altul?
25. Zilele mele alearga mai iuti decat un alergator; fug fara sa fi vazut fericirea;
26. trec ca si corabiile cele iuti, ca vulturul care se repede asupra prazii.
27. Daca zic: "Vreau sa-mi uit suferintele, sa-mi las intristarea si sa fiu voios",
28. sunt ingrozit de toate durerile mele. Stiu ca nu ma vei scoate nevinovat.
29. Si daca voi fi judecat vinovat, pentru ce sa ma mai trudesc degeaba?
30. Chiar daca m-as spala cu zapada, chiar daca mi-as curata mainile cu lesie,
31. Tu tot m-ai cufunda in mocirla, de s-ar scarbi pana si hainele de mine!
32. Caci El nu este un om ca mine, ca sa-I pot raspunde si sa mergem impreuna la judecata.
33. Nici nu este vreun mijlocitor intre noi, care sa-si puna mana peste noi amandoi.
34. Sa-Si traga insa varga deasupra mea si sa nu ma mai tulbure spaima Lui.
35. Atunci voi vorbi si nu ma voi teme de El. Altfel, nu sunt stapan pe mine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu