duminică, 13 februarie 2011

Iov capiolul 10

1. M-am dezgustat de viata! Voi da drum slobod plangerii mele, voi vorbi in amaraciunea sufletului meu.
2. Eu zic lui Dumnezeu: "Nu ma osandi! Arata-mi pentru ce Te certi cu mine!
3. Iti place sa chinuiesti, sa dispretuiesti faptura mainilor Tale, in timp ce faci sa-Ti straluceasca bunavointa peste sfatul celor rai?
4. Oare ai ochi de carne, sau vezi cum vede un om?
5. Zilele Tale sunt ca zilele omului, si anii Tai ca anii lui,
6. ca sa cercetezi faradelegea mea si sa cauti pacatul meu,
7. cand stii bine ca nu sunt vinovat si ca nimeni nu ma poate scapa din mana Ta?
8. Mainile Tale m-au facut si m-au zidit, ele m-au intocmit in intregime… Si Tu sa ma nimicesti!
9. Adu-Ti aminte ca Tu m-ai lucrat ca lutul; si vrei din nou sa ma prefaci in tarana?
10. Nu m-ai muls ca laptele? Nu m-ai inchegat ca branza?
11. M-ai imbracat cu piele si carne, m-ai tesut cu oase si vine;
12. mi-ai dat bunavointa Ta si viata, m-ai pastrat cu suflarea prin ingrijirile si paza Ta.
13. Iata totusi ce ascundeai in inima Ta, iata, stiu acum, ce aveai de gand:
14. ca, daca pacatuiesc, sa ma pandesti si sa nu-mi ierti faradelegea.
15. Daca sunt vinovat, vai de mine! Daca sunt nevinovat, nu indraznesc sa-mi ridic capul, satul de rusine si cufundat in ticalosia mea.
16. Si daca indraznesc sa-l ridic, ma urmaresti ca un leu, ma lovesti cu lucruri de mirat,
17. imi pui inainte noi martori impotriva, Iti creste mania impotriva mea si ma napadesti cu o droaie de nenorociri.
18. Pentru ce m-ai scos din pantecele mamei mele? O, de as fi murit, si ochiul sa nu ma fi vazut!
19. As fi ca si cum n-as fi fost, si din pantecele mamei mele as fi trecut in mormant!"
20. Nu sunt zilele mele destul de putine? Sa ma lase dar, sa plece de la mine, si sa rasuflu putin,
21. inainte de a ma duce, ca sa nu ma mai intorc,
22. in tara intunericului si a umbrei mortii, in tara negurii adanci, unde domneste umbra mortii si neoranduiala si unde lumina este ca intunericul!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu