duminică, 13 februarie 2011

Iov capiolul 16

1. Iov a luat cuvantul si a zis:
2. "Astfel de lucruri am auzit eu des; voi toti sunteti niste mangaietori suparaciosi.
3. Cand se vor sfarsi aceste vorbe in vant? Si pentru ce atata suparare in raspunsurile tale?
4. Ca voi as vorbi eu, de ati fi in locul meu? V-as coplesi cu vorbe, as da din cap la voi,
5. v-as mangaia cu gura si as misca din buze ca sa va usurez durerea?
6. Daca vorbesc, durerea nu mi s-alina, iar daca tac, cu ce se micsoreaza?
7. Dar acum, vai! El m-a stors de puteri… Mi-ai pustiit toata casa!
8. M-ai apucat, ca pe un vinovat; dovada slabiciunea mea, care se ridica si ma invinuieste in fata.
9. Ma sfasie si ma urmareste in mania Lui, scrasneste din dinti impotriva mea, ma loveste si ma strapunge cu privirea Lui.
10. Ei deschid gura sa ma manance, ma ocarasc si ma bat peste obraji, se inversuneaza cu totii dupa mine.
11. Dumnezeu ma lasa la bunul plac al celor nelegiuiti, si ma arunca in mainile celor rai.
12. Eram linistit, si m-a scuturat, m-a apucat de ceafa si m-a zdrobit, a tras asupra mea ca intr-o tinta.
13. Sagetile Lui ma inconjoara din toate partile; imi strapunge rinichii fara mila, imi varsa fierea pe pamant,
14. ma frange bucati, bucati, se arunca asupra mea ca un razboinic.
15. Mi-am cusut un sac pe piele si mi-am pravalit capul in tarana.
16. Plansul mi-a inrosit fata; si umbra mortii este pe pleoapele mele.
17. Totusi n-am facut nicio nelegiuire, si rugaciunea mea totdeauna a fost curata.
18. Pamantule, nu-mi acoperii sangele, si vaietele mele sa n-aiba margine!
19. Chiar acum, martorul meu este in cer, aparatorul meu este in locurile inalte.
20. Prietenii mei rad de mine, dar eu ma rog lui Dumnezeu cu lacrimi,
21. sa faca dreptate omului inaintea lui Dumnezeu, si fiului omului impotriva prietenilor lui.
22. Caci numarul anilor mei se apropie de sfarsit, si ma voi duce pe o carare de unde nu ma voi mai intoarce.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu