miercuri, 23 februarie 2011

Ioan capitolul 1

1. La inceput era Cuvantul, si Cuvantul era cu Dumnezeu, si Cuvantul era Dumnezeu.
2. El era la inceput cu Dumnezeu.
3. Toate lucrurile au fost facute prin El; si nimic din ce a fost facut, n-a fost facut fara El.
4. In El era viata, si viata era lumina oamenilor.
5. Lumina lumineaza in intuneric, si intunericul n-a biruit-o.
6. A venit un om trimis de Dumnezeu: numele lui era Ioan.
7. El a venit ca martor, ca sa marturiseasca despre Lumina, pentru ca toti sa creada prin el.
8. Nu era el Lumina, ci el a venit ca sa marturiseasca despre Lumina.
9. Lumina aceasta era adevarata Lumina, care lumineaza pe orice om, venind in lume.
10. El era in lume, si lumea a fost facuta prin El, dar lumea nu L-a cunoscut.
11. A venit la ai Sai, si ai Sai nu L-au primit.
12. Dar tuturor celor ce L-au primit, adica celor ce cred in Numele Lui, le-a dat dreptul sa se faca copii ai lui Dumnezeu;
13. nascuti nu din sange, nici din voia firii lor, nici din voia vreunui om, ci din Dumnezeu.
14. Si Cuvantul S-a facut trup si a locuit printre noi, plin de har si de adevar. Si noi am privit slava Lui, o slava intocmai ca slava Singurului nascut din Tatal. -
15. Ioan a marturisit despre El, cand a strigat: "El este Acela despre care ziceam eu: "Cel ce vine dupa mine este inaintea mea, pentru ca era inainte de mine". -
16. Si noi toti am primit din plinatatea Lui si har dupa har;
17. caci Legea a fost data prin Moise, dar harul si adevarul au venit prin Isus Hristos.
18. Nimeni n-a vazut vreodata pe Dumnezeu; singurul Lui Fiu, care este in sanul Tatalui, Acela L-a facut cunoscut."
19. Iata marturisirea facuta de Ioan, cand iudeii au trimis din Ierusalim pe niste preoti si leviti sa-l intrebe: "Tu cine esti?"
20. El a marturisit si n-a tagaduit: a marturisit ca nu este el Hristosul.
21. Si ei l-au intrebat: "Dar cine esti? Esti Ilie?" Si el a zis: "Nu sunt!" "Esti prorocul?" Si el a raspuns: "Nu!"
22. Atunci i-au zis: "Dar cine esti? Ca sa dam un raspuns celor ce ne-au trimis. Ce zici tu despre tine insuti?"
23. "Eu", a zis el, "sunt glasul celui ce striga in pustiu: "Neteziti calea Domnului!", cum a zis prorocul Isaia."
24. Trimisii erau din partea fariseilor.
25. Ei i-au mai pus urmatoarea intrebare: "Atunci de ce botezi daca nu esti Hristosul, nici Ilie, nici prorocul?"
26. Drept raspuns, Ioan le-a zis: "Eu botez cu apa; dar in mijlocul vostru sta Unul pe care voi nu-L cunoasteti.
27. El este Acela care vine dupa mine - si care este inaintea mea - eu nu sunt vrednic sa-I dezleg cureaua incaltamintei Lui."
28. Aceste lucruri s-au petrecut in Betabara, dincolo de Iordan, unde boteza Ioan.
29. A doua zi, Ioan a vazut pe Isus venind la el si a zis: "Iata Mielul lui Dumnezeu care ridica pacatul lumii!
30. El este Acela despre care ziceam: "Dupa mine vine un Om care este inaintea mea, caci era inainte de mine.
31. Eu nu-L cunosteam, dar tocmai pentru aceasta am venit sa botez cu apa: ca El sa fie facut cunoscut lui Israel."
32. Ioan a facut urmatoarea marturisire: "Am vazut Duhul coborandu-Se din cer ca un porumbel si oprindu-Se peste El.
33. Eu nu-L cunosteam; dar Cel ce m-a trimis sa botez cu apa mi-a zis: "Acela peste care vei vedea Duhul coborandu-Se si oprindu-Se este Cel ce boteaza cu Duhul Sfant."
34. Si eu am vazut lucrul acesta si am marturisit ca El este Fiul lui Dumnezeu."
35. A doua zi, Ioan statea iarasi cu doi din ucenicii lui.
36. Si, pe cand privea pe Isus umbland, a zis: "Iata Mielul lui Dumnezeu!"
37. Cei doi ucenici l-au auzit rostind aceste vorbe si au mers dupa Isus.
38. Isus S-a intors; si, cand i-a vazut ca merg dupa El, le-a zis: "Ce cautati?" Ei I-au raspuns: "Rabi (care talmacit inseamna Invatatorule), unde locuiesti?"
39. "Veniti de vedeti", le-a zis El. S-au dus si au vazut unde locuia; si in ziua aceea au ramas la El. Era cam pe la ceasul al zecelea.
40. Unul din cei doi, care auzisera cuvintele lui Ioan si mersesera dupa Isus, era Andrei, fratele lui Simon Petru.
41. El, cel dintai, a gasit pe fratele sau Simon si i-a zis: "Noi am gasit pe Mesia" (care talmacit inseamna Hristos).
42. Si l-a adus la Isus. Isus l-a privit si i-a zis: "Tu esti Simon, fiul lui Iona; tu te vei chema Chifa" (care talmacit inseamna Petru).
43. A doua zi Isus a vrut sa Se duca in Galileea si a gasit pe Filip. Si i-a zis: "Vino dupa Mine."
44. Filip era din Betsaida, cetatea lui Andrei si a lui Petru.
45. Filip a gasit pe Natanael si i-a zis: "Noi am gasit pe Acela despre care a scris Moise in Lege si Prorocii: pe Isus din Nazaret, fiul lui Iosif."
46. Natanael i-a zis: "Poate iesi ceva bun din Nazaret?" "Vino si vezi!", i-a raspuns Filip.
47. Isus a vazut pe Natanael venind la El si a zis despre el: "Iata cu adevarat un israelit in care nu este viclesug."
48. "De unde ma cunosti?", I-a zis Natanael. Drept raspuns, Isus i-a zis: "Te-am vazut mai inainte ca sa te cheme Filip, cand erai sub smochin."
49. Natanael I-a raspuns: "Rabi, Tu esti Fiul lui Dumnezeu, Tu esti Imparatul lui Israel!"
50. Drept raspuns, Isus i-a zis: "Pentru ca ti-am spus ca te-am vazut sub smochin, crezi? Lucruri mai mari decat acestea vei vedea."
51. Apoi i-a zis: "Adevarat, adevarat va spun ca, de acum incolo, veti vedea cerul deschis si pe ingerii lui Dumnezeu suindu-se si coborandu-se peste Fiul omului."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu