joi, 24 februarie 2011

Faptele Apostolilor capitolul 11

1. Apostolii si fratii care erau in Iudeea, au auzit ca si Neamurile au primit Cuvantul lui Dumnezeu.
2. Si, cand s-a suit Petru la Ierusalim, il mustrau cei taiati imprejur
3. si ziceau: "Ai intrat in casa la niste oameni netaiati imprejur si ai mancat cu ei."
4. Petru a inceput sa le spuna pe rand cele intamplate. El a zis:
5. "Eram in cetatea Iope; si, pe cand ma rugam, am cazut intr-o rapire sufleteasca si am avut o vedenie: un vas ca o fata de masa mare, legata cu cele patru colturi, se cobora din cer si a venit pana la mine.
6. Cand m-am uitat in ea, am vazut dobitoacele cu patru picioare de pe pamant, fiarele, taratoarele si pasarile cerului.
7. Si am auzit un glas care mi-a zis: "Petre, scoala-te, taie si mananca."
8. Dar eu am raspuns: "Nicidecum, Doamne, caci nimic spurcat sau necurat n-a intrat vreodata in gura mea."
9. Si glasul mi-a zis a doua oara din cer: "Ce a curatat Dumnezeu, sa nu numesti spurcat."
10. Lucrul acesta s-a facut de trei ori; apoi toate au fost ridicate iarasi in cer.
11. Si iata ca indata, trei oameni trimisi din Cezareea la mine, au stat la poarta casei in care eram.
12. Duhul mi-a spus sa plec cu ei, fara sa fac vreo deosebire. Acesti sase frati m-au insotit si ei si am intrat in casa omului.
13. El ne-a istorisit cum a vazut in casa lui pe inger stand inaintea lui si zicandu-i: "Trimite la Iope si cheama pe Simon, zis si Petru,
14. care-ti va spune cuvinte prin care vei fi mantuit tu si toata casa ta."
15. Si, cum am inceput sa vorbesc, Duhul Sfant S-a coborat peste ei ca si peste noi la inceput.
16. Si mi-am adus aminte de vorba Domnului, cum a zis: "Ioan a botezat cu apa, dar voi veti fi botezati cu Duhul Sfant."
17. Deci daca Dumnezeu le-a dat acelasi dar ca si noua, care am crezut in Domnul Isus Hristos, cine eram eu sa ma impotrivesc lui Dumnezeu?"
18. Dupa ce au auzit aceste lucruri, s-au potolit, au slavit pe Dumnezeu si au zis: "Dumnezeu a dat deci si Neamurilor pocainta, ca sa aiba viata."
19. Cei ce se imprastiasera, din pricina prigonirii intamplate cu prilejul lui Stefan, au ajuns pana in Fenicia, in Cipru si in Antiohia si propovaduiau Cuvantul numai iudeilor.
20. Totusi printre ei au fost cativa oameni din Cipru si din Cirena care au venit in Antiohia, au vorbit si grecilor si le-au propovaduit Evanghelia Domnului Isus.
21. Mana Domnului era cu ei, si un mare numar de oameni au crezut si s-au intors la Domnul.
22. Vestea despre ei a ajuns la urechile Bisericii din Ierusalim si au trimis pe Barnaba pana la Antiohia.
23. Cand a ajuns el si a vazut harul lui Dumnezeu, s-a bucurat si i-a indemnat pe toti sa ramana cu inima hotarata alipiti de Domnul.
24. Caci Barnaba era un om de bine, plin de Duhul Sfant si de credinta. Si destul de mult norod s-a adaugat la Domnul.
25. Barnaba s-a dus apoi la Tars, ca sa caute pe Saul;
26. si, cand l-a gasit, l-a adus la Antiohia. Un an intreg au luat parte la adunarile bisericii si au invatat pe multi oameni. Pentru intaia data, ucenicilor li s-a dat numele de crestini in Antiohia.
27. In vremea aceea, s-au coborat niste proroci din Ierusalim la Antiohia.
28. Unul din ei, numit Agab, s-a sculat si a vestit, prin Duhul, ca va fi o foamete mare in toata lumea. Si a si fost, in adevar, in zilele imparatului Claudiu.
29. Ucenicii au hotarat sa trimita, fiecare dupa puterea lui, un ajutor fratilor care locuiau in Iudeea,
30. ceea ce au si facut; si au trimis acest ajutor la prezbiteri, prin mana lui Barnaba si a lui Saul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu