vineri, 25 februarie 2011

1 Corinteni capitolul 15

1. Va fac cunoscut, fratilor, Evanghelia pe care v-am propovaduit-o, pe care ati primit-o, in care ati ramas
2. si prin care sunteti mantuiti, daca o tineti asa dupa cum v-am propovaduit-o; altfel, degeaba ati crezut.
3. V-am invatat inainte de toate, asa cum am primit si eu: ca Hristos a murit pentru pacatele noastre, dupa Scripturi;
4. ca a fost ingropat, si a inviat a treia zi, dupa Scripturi;
5. si ca S-a aratat lui Chifa, apoi celor doisprezece.
6. Dupa aceea S-a aratat la peste cinci sute de frati deodata, dintre care cei mai multi sunt inca in viata, iar unii au adormit.
7. In urma S-a aratat lui Iacov, apoi tuturor apostolilor.
8. Dupa ei toti, ca unei starpituri, mi S-a aratat si mie.
9. Caci eu sunt cel mai neinsemnat dintre apostoli; nu sunt vrednic sa port numele de apostol, fiindca am prigonit Biserica lui Dumnezeu.
10. Prin harul lui Dumnezeu sunt ce sunt. Si harul Lui fata de mine n-a fost zadarnic; ba inca am lucrat mai mult decat toti: totusi nu eu, ci harul lui Dumnezeu care este in mine.
11. Astfel, dar, ori eu, ori ei, noi asa propovaduim, si voi asa ati crezut.
12. Iar daca se propovaduieste ca Hristos a inviat din morti, cum zic unii dintre voi ca nu este o inviere a mortilor?
13. Daca nu este o inviere a mortilor, nici Hristos n-a inviat.
14. Si, daca n-a inviat Hristos, atunci propovaduirea noastra este zadarnica, si zadarnica este si credinta voastra.
15. Ba inca noi suntem descoperiti si ca martori mincinosi ai lui Dumnezeu; fiindca am marturisit despre Dumnezeu ca El a inviat pe Hristos, cand nu L-a inviat, daca este adevarat ca mortii nu invie.
16. Caci, daca nu invie mortii, nici Hristos n-a inviat.
17. Si, daca n-a inviat Hristos, credinta voastra este zadarnica, voi sunteti inca in pacatele voastre,
18. si prin urmare, si cei ce au adormit in Hristos sunt pierduti.
19. Daca numai pentru viata aceasta ne-am pus nadejdea in Hristos, atunci suntem cei mai nenorociti dintre toti oamenii!
20. Dar acum, Hristos a inviat din morti, parga celor adormiti.
21. Caci daca moartea a venit prin om, tot prin om a venit si invierea mortilor.
22. Si, dupa cum toti mor in Adam, tot asa, toti vor invia in Hristos;
23. dar fiecare la randul cetei lui. Hristos este cel dintai rod; apoi, la venirea Lui, cei ce sunt ai lui Hristos.
24. In urma, va veni sfarsitul, cand El va da Imparatia in mainile lui Dumnezeu Tatal, dupa ce va fi nimicit orice domnie, orice stapanire si orice putere.
25. Caci trebuie ca El sa imparateasca pana va pune pe toti vrajmasii sub picioarele Sale.
26. Vrajmasul cel din urma, care va fi nimicit, va fi moartea.
27. Dumnezeu, in adevar, "a pus totul sub picioarele Lui". Dar cand zice ca totul I-a fost supus, se intelege ca afara de Cel ce I-a supus totul.
28. Si cand toate lucrurile Ii vor fi supuse, atunci chiar si Fiul Se va supune Celui ce I-a supus toate lucrurile, pentru ca Dumnezeu sa fie totul in toti.
29. Altfel, ce ar face cei ce se boteaza pentru cei morti? Daca nu invie mortii nicidecum, de ce se mai boteaza ei pentru cei morti?
30. Si de ce suntem noi in primejdie in orice clipa?
31. In fiecare zi eu sunt in primejdie de moarte; atat este de adevarat lucrul acesta, fratilor, cat este de adevarat ca am de ce sa ma laud cu voi in Hristos Isus, Domnul nostru.
32. Daca, vorbind in felul oamenilor, m-am luptat cu fiarele in Efes, care-mi este folosul? Daca nu invie mortii, atunci "sa mancam si sa bem, caci maine vom muri".
33. Nu va inselati: "Tovarasiile rele strica obiceiurile bune".
34. Veniti-va in fire, cum se cuvine, si nu pacatuiti! Caci sunt intre voi unii care nu cunosc pe Dumnezeu: spre rusinea voastra o spun.
35. Dar va zice cineva: "Cum invie mortii? Si cu ce trup se vor intoarce?"
36. Nebun ce esti! Ce semeni tu nu invie, daca nu moare mai intai.
37. Si cand semeni, semeni nu trupul care va fi, ci doar un graunte, cum se intampla: fie de grau, fie de alta samanta.
38. Apoi Dumnezeu ii da un trup, dupa cum voieste; si fiecarei seminte ii da un trup al ei.
39. Nu orice trup este la fel; ci altul este trupul oamenilor, altul este trupul dobitoacelor, altul este trupul pasarilor, altul al pestilor.
40. Tot asa, sunt trupuri ceresti si trupuri pamantesti; dar alta este stralucirea trupurilor ceresti, si alta a trupurilor pamantesti.
41. Alta este stralucirea soarelui, alta stralucirea lunii, si alta este stralucirea stelelor; chiar o stea se deosebeste in stralucire de alta stea.
42. Asa este si invierea mortilor. Trupul este semanat in putrezire, si invie in neputrezire;
43. este semanat in ocara, si invie in slava; este semanat in neputinta, si invie in putere.
44. Este semanat trup firesc, si invie trup duhovnicesc. Daca este un trup firesc, este si un trup duhovnicesc.
45. De aceea este scris: "Omul dintai, Adam, a fost facut un suflet viu." Al doilea Adam a fost facut un duh datator de viata.
46. Dar intai vine nu ce este duhovnicesc, ci ce este firesc; ce este duhovnicesc vine pe urma.
47. Omul dintai este din pamant, pamantesc; Omul al doilea este din cer.
48. Cum este cel pamantesc, asa sunt si cei pamantesti; cum este Cel ceresc, asa sunt si cei ceresti.
49. Si, dupa cum am purtat chipul celui pamantesc, tot asa vom purta si chipul Celui ceresc.
50. Ce spun eu, fratilor, este ca nu poate carnea si sangele sa mosteneasca Imparatia lui Dumnezeu; si ca putrezirea nu poate mosteni neputrezirea.
51. Iata, va spun o taina: nu vom adormi toti, dar toti vom fi schimbati,
52. intr-o clipa, intr-o clipita din ochi, la cea din urma trambita. Trambita va suna, mortii vor invia nesupusi putrezirii, si noi vom fi schimbati.
53. Caci trebuie ca trupul acesta, supus putrezirii, sa se imbrace in neputrezire, si trupul acesta muritor sa se imbrace in nemurire.
54. Cand trupul acesta, supus putrezirii, se va imbraca in neputrezire, si trupul acesta muritor se va imbraca in nemurire, atunci se va implini cuvantul care este scris: "Moartea a fost inghitita de biruinta.
55. Unde iti este biruinta, moarte? Unde iti este boldul, moarte?"
56. Boldul mortii este pacatul; si puterea pacatului este Legea.
57. Dar multumiri fie aduse lui Dumnezeu, care ne da biruinta prin Domnul nostru Isus Hristos!
58. De aceea, preaiubitii mei frati, fiti tari, neclintiti, sporiti totdeauna in lucrul Domnului, caci stiti ca osteneala voastra in Domnul nu este zadarnica.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu