duminică, 13 februarie 2011

Iov capiolul 6

1. Iov a luat cuvantul si a zis:
2. "Oh! de ar fi cu putinta sa mi se cantareasca durerea si sa mi se puna toate nenorocirile in cumpana,
3. ar fi mai grele decat nisipul marii: de aceea imi merg cuvintele pana la nebunie!
4. Caci sagetile Celui Atotputernic m-au strapuns, sufletul meu le suge otrava, si groaza Domnului baga fiori in mine!
5. Zbiara magarul salbatic cand are verdeata? Mugeste boul cand are de mancare?
6. Poti manca ce-i fara gust si fara sare? Are vreun gust albusul unui ou?
7. Orice lucru de care as vrea sa nu m-ating, acela-i hrana mea, fie cat de gretoasa ea!
8. O, de mi s-ar asculta dorinta si de mi-ar implini Dumnezeu nadejdea!
9. De ar vrea Dumnezeu sa ma zdrobeasca, intinda-Si mana si sa ma prapadeasca!
10. Imi va ramane macar aceasta mangaiere, aceasta bucurie in durerile cu care ma copleseste: ca niciodata n-am calcat poruncile Celui Sfant.
11. La ce sa mai nadajduiesc cand nu mai pot? La ce sa mai astept, cand sfarsitul se stie?
12. Taria mea oare este o tarie de piatra? Trupul meu e de arama?
13. Nu sunt eu lipsit de ajutor si n-a fugit mantuirea de mine?
14. Cel ce sufera are drept la mila prietenului, chiar daca paraseste frica de Cel Atotputernic.
15. Fratii mei s-au aratat inselatori ca un parau, ca albia paraielor care trec.
16. Un sloi le tulbura cursul, zapada se ingramadeste pe ele;
17. vine arsita vremii si seaca, vine caldura soarelui si li se usuca albia.
18. Cete de calatori se abat din drumul lor, se cufunda in pustiu si pier.
19. Cetele celor din Tema se uita tinta la ele, calatorii din Seba sunt plini de nadejde cand le vad.
20. Dar raman inselati in nadejdea lor, raman uimiti cand ajung la ele.
21. Asa sunteti si voi acum pentru mine. Voi imi vedeti necazul si va ingroziti!
22. V-am zis eu oare: "Dati-mi ceva, cheltuiti din averile voastre pentru mine,
23. scapati-ma din mana vrajmasului, rascumparati-ma din mana celor rai"?
24. Invatati-ma, si voi tacea; faceti-ma sa inteleg in ce am pacatuit.
25. O, cat de induplecatoare sunt cuvintele adevarului! Dar ce dovedesc mustrarile voastre?
26. Vreti sa ma mustrati pentru tot ce am zis si sa nu vedeti decat vant in cuvintele unui deznadajduit?
27. Voi napastuiti pe orfan, prigoniti pe prietenul vostru.
28. Uitati-va la mine, va rog! Doar nu voi minti in fata!
29. Intoarceti-va, nu fiti nedrepti; intoarceti-va si marturisiti ca sunt nevinovat!
30. Este vreo nelegiuire pe limba mea, si nu deosebeste gura mea ce este rau?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu