luni, 14 februarie 2011

Iov capiolul 40

1. Domnul a vorbit lui Iov si a zis:
2. "Esti incredintat acum tu, care vorbesti impotriva Celui Atotputernic? Tu care mustri pe Dumnezeu, mai ai vreun raspuns de dat?"
3. Iov a raspuns Domnului, si a zis:
4. "Iata, eu sunt prea mic; ce sa-Ti raspund? Imi pun mana la gura.
5. Am vorbit o data, si nu voi mai raspunde; de doua ori, si nu voi mai adauga nimic."
6. Domnul a raspuns lui Iov din mijlocul furtunii si a zis:
7. "Incinge-ti mijlocul ca un viteaz; ca Eu sa te intreb, si tu sa Ma inveti.
8. Vrei sa nimicesti pana si dreptatea Mea? Si sa Ma osandesti, ca sa-ti scoti dreptatea?
9. Ai tu un brat ca al lui Dumnezeu si un glas de tunet ca al Lui?
10. Impodobeste-te cu maretie si marime, imbraca-te cu stralucire si cu slava!
11. Varsa-ti valurile maniei tale si doboara cu o privire pe cei trufasi!
12. Smereste cu o privire pe cei trufasi, zdrobeste pe loc pe cei rai,
13. ascunde-i pe toti impreuna in tarana, inveleste-le fata in intuneric!
14. Si atunci voi aduce si Eu lauda puterii dreptei tale.
15. Uita-te la hipopotamul, caruia i-am dat viata ca si tie! El mananca iarba ca boul.
16. Uita-te ce tarie are in coapse si ce putere are in muschii pantecelui sau!
17. Isi indoaie coada tare ca un cedru, si vinele coapselor lui sunt intretesute.
18. Oasele lui sunt ca niste tevi de arama, madularele lui sunt ca niste drugi de fier.
19. El este cea mai mare dintre lucrarile lui Dumnezeu. Cel ce l-a facut l-a inzestrat cu o sulita.
20. El isi gaseste hrana in munti, unde se joaca toate fiarele campului.
21. Se culca sub lotus, in mijlocul trestiilor si mlastinilor.
22. Desisul lotusului il acopera cu umbra lui, salciile paraului il inconjoara.
23. Daca se intampla ca raul sa iasa din matca, el nu fuge: chiar de s-ar napusti Iordanul in gatlejul lui, el ar ramane linistit.
24. Crezi ca-l poti prinde lovindu-l in fata? Sau crezi ca-i vei putea strapunge nasul cu ajutorul laturilor?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu