luni, 14 februarie 2011

Iov capiolul 34

1. Elihu a luat din nou cuvantul si a zis:
2. "Ascultati, inteleptilor, cuvintele mele! Luati aminte la mine, priceputilor!
3. Caci urechea deosebeste cuvintele, cum gusta cerul gurii bucatele.
4. Sa alegem ce este drept, sa vedem intre noi ce este bun.
5. Iov a zis: "Sunt nevinovat si Dumnezeu nu vrea sa-mi dea dreptate;
6. am dreptate si trec drept mincinos; rana mea este jalnica, si sunt fara pacat."
7. Este vreun om ca Iov, care sa bea batjocura ca apa,
8. care sa umble in tovarasia celor ce fac rau, care sa mearga mana in mana cu cei nelegiuiti?
9. Caci el a zis: "Nu-i foloseste nimic omului sa-si puna placerea in Dumnezeu."
10. Ascultati-ma dar, oameni priceputi! Departe de Dumnezeu nedreptatea, departe de Cel Atotputernic faradelegea!
11. El da omului dupa faptele lui, rasplateste fiecaruia dupa caile lui.
12. Nu, negresit, Dumnezeu nu savarseste faradelegea; Cel Atotputernic nu calca dreptatea.
13. Cine L-a insarcinat sa carmuiasca pamantul? Cine I-a dat lumea in grija Lui?
14. Daca nu S-ar gandi decat la El, daca Si-ar lua inapoi duhul si suflarea,
15. tot ce este carne ar pieri deodata, si omul s-ar intoarce in tarana.
16. Daca ai pricepere, asculta lucrul acesta, ia aminte la glasul cuvintelor mele!
17. Oare ar putea sa domneasca un vrajmas al dreptatii? Si vei osandi tu pe Cel drept, pe Cel puternic,
18. care striga catre imparati: "Netrebnicilor!" Si catre domnitori: "Nelegiuitilor!"
19. Care nu cauta la fata celor mari si nu face deosebire intre bogat si sarac, pentru ca toti sunt lucrarea mainilor Lui?
20. Intr-o clipa, ei isi pierd viata. La miezul noptii, un popor se clatina si piere. Cel puternic piere, fara amestecul mainii vreunui om.
21. Caci Dumnezeu vede purtarea tuturor, priveste pasii fiecaruia.
22. Nu este nici intuneric, nici umbra a mortii, unde sa se poata ascunde cei ce fac faradelegea.
23. Dumnezeu n-are nevoie sa priveasca multa vreme, ca sa traga pe un om la judecata inaintea Lui.
24. El zdrobeste pe cei mari fara cercetare si pune pe altii in locul lor.
25. Caci El cunoaste faptele lor: noaptea ii rastoarna, sunt zdrobiti.
26. Ii loveste ca pe niste nelegiuiti, in fata tuturor.
27. Abatandu-se de la El si parasind toate caile Lui,
28. ei au facut sa se inalte la Dumnezeu strigatul saracului. I-au indreptat luarea aminte la strigatul celui nenorocit.
29. Daca da El pace, cine poate s-o tulbure? Daca Isi ascunde El Fata, cine poate sa-L vada? La fel Se poarta fie cu un popor, fie cu un om,
30. pentru ca nelegiuitul sa nu mai stapaneasca si sa nu mai fie o cursa pentru popor.
31. Caci a zis el vreodata lui Dumnezeu: "Am fost pedepsit, nu voi mai pacatui;
32. arata-mi ce nu vad; daca am facut nedreptati, nu voi mai face"?
33. Oare dupa parerea ta va face Dumnezeu dreptate? Tu lepezi, tu alegi, si nu eu. Spune dar ce stii!
34. Oamenii cu pricepere vor fi de parerea mea, inteleptul care m-asculta va gandi ca mine:
35. "Iov vorbeste fara pricepere, si cuvantarile lui sunt lipsite de judecata.
36. Sa fie incercat dar mai departe, fiindca raspunde ca cei rai!
37. Caci adauga la greselile lui pacate noi; bate din palme in mijlocul nostru, isi inmulteste cuvintele impotriva lui Dumnezeu."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu