luni, 14 februarie 2011

Iov capiolul 32

1. Acesti trei oameni au incetat sa mai raspunda lui Iov, pentru ca el se socotea fara vina.
2. Atunci s-a aprins de manie Elihu, fiul lui Baracheel din Buz, din familia lui Ram. El s-a aprins de manie impotriva lui Iov, pentru ca zicea ca este fara vina inaintea lui Dumnezeu.
3. Si s-a aprins de manie impotriva celor trei prieteni ai lui, pentru ca nu gaseau nimic de raspuns si totusi osandeau pe Iov.
4. Fiindca ei erau mai in varsta decat el, Elihu asteptase pana in clipa aceasta, ca sa vorbeasca lui Iov.
5. Dar, vazand ca nu mai era niciun raspuns in gura acestor trei oameni, Elihu s-a aprins de manie.
6. Si Elihu, fiul lui Baracheel din Buz, a luat cuvantul si a zis: "Eu sunt tanar, si voi sunteti batrani: de aceea m-am temut si m-am ferit sa va arat gandul meu.
7. Eu imi ziceam: "Sa vorbeasca batranetea, marele numar de ani sa invete pe altii intelepciunea."
8. Dar, de fapt, in om, duhul, suflarea Celui Atotputernic, da priceperea.
9. Nu varsta aduce intelepciunea, nu batranetea te face in stare sa judeci.
10. Iata de ce zic: Ascultati-ma! Imi voi spune si eu parerea.
11. Am asteptat sfarsitul cuvantarilor voastre, v-am urmarit dovezile, cercetarea pe care ati facut-o cuvintelor lui Iov.
12. V-am dat toata luarea aminte; si iata ca niciunul din voi nu l-a incredintat, niciunul nu i-a rasturnat cuvintele.
13. Sa nu ziceti insa: "In el, noi am gasit intelepciunea; numai Dumnezeu il poate infunda, nu un om!"
14. Mie nu mi-a vorbit de-a dreptul: de aceea eu ii voi raspunde cu totul altfel decat voi.
15. Ei se tem, nu mai raspund! Li s-a taiat cuvantul!
16. Am asteptat pana si-au sfarsit cuvantarile, pana s-au oprit si n-au stiut ce sa mai raspunda.
17. Vreau sa raspund si eu la randul meu, vreau sa spun si eu ce gandesc.
18. Caci sunt plin de cuvinte, imi da ghes duhul inauntrul meu;
19. launtrul meu este ca un vin care n-are pe unde sa iasa, ca niste burdufuri noi, gata sa plesneasca.
20. Voi vorbi deci ca sa rasuflu in voie, imi voi deschide buzele si voi raspunde.
21. Nu voi cauta la infatisare, nu voi lingusi pe nimeni;
22. caci nu stiu sa lingusesc: altfel, intr-o clipita m-ar lua Ziditorul meu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu