vineri, 25 februarie 2011

Filipeni capitolul 2

1. Deci, daca este vreo indemnare in Hristos, daca este vreo mangaiere in dragoste, daca este vreo legatura a Duhului, daca este vreo milostivire si vreo indurare,
2. faceti-mi bucuria deplina si aveti o simtire, o dragoste, un suflet si un gand.
3. Nu faceti nimic din duh de cearta sau din slava desarta; ci, in smerenie, fiecare sa priveasca pe altul mai presus de el insusi.
4. Fiecare din voi sa se uite nu la foloasele lui, ci si la foloasele altora.
5. Sa aveti in voi gandul acesta care era si in Hristos Isus:
6. El, macar ca avea chipul lui Dumnezeu, totusi n-a crezut ca un lucru de apucat sa fie deopotriva cu Dumnezeu,
7. ci S-a dezbracat pe Sine insusi si a luat un chip de rob, facandu-Se asemenea oamenilor.
8. La infatisare a fost gasit ca un om, S-a smerit si S-a facut ascultator pana la moarte, si inca moarte de cruce.
9. De aceea si Dumnezeu L-a inaltat nespus de mult si I-a dat Numele care este mai presus de orice nume;
10. pentru ca, in Numele lui Isus, sa se plece orice genunchi al celor din ceruri, de pe pamant si de sub pamant,
11. si orice limba sa marturiseasca, spre slava lui Dumnezeu Tatal, ca Isus Hristos este Domnul.
12. Astfel, dar, preaiubitilor, dupa cum totdeauna ati fost ascultatori, duceti pana la capat mantuirea voastra, cu frica si cutremur, nu numai cand sunt eu de fata, ci cu mult mai mult acum, in lipsa mea.
13. Caci Dumnezeu este Acela care lucreaza in voi si va da, dupa placerea Lui, si vointa si infaptuirea.
14. Faceti toate lucrurile fara cartiri si fara sovaieli,
15. ca sa fiti fara prihana si curati, copii ai lui Dumnezeu, fara vina, in mijlocul unui neam ticalos si stricat, in care straluciti ca niste lumini in lume,
16. tinand sus Cuvantul vietii; asa ca, in ziua lui Hristos, sa ma pot lauda ca n-am alergat, nici nu m-am ostenit in zadar.
17. Si chiar daca va trebui sa fiu turnat ca o jertfa de bautura peste jertfa si slujba credintei voastre, eu ma bucur, si ma bucur cu voi toti.
18. Tot asa si voi, bucurati-va, si bucurati-va impreuna cu mine.
19. Nadajduiesc, in Domnul Isus, sa va trimit in curand pe Timotei, ca sa fiu si eu cu inima buna cand o sa am stiri despre voi.
20. Caci n-am pe nimeni care sa-mi impartaseasca simtirile ca el si sa se ingrijeasca intr-adevar de starea voastra.
21. Ce-i drept, toti umbla dupa foloasele lor, si nu dupa ale lui Isus Hristos.
22. Stiti ravna lui incercata; cum, ca un copil cu tatal lui, a lucrat ca un rob impreuna cu mine pentru inaintarea Evangheliei.
23. Pe el, dar, nadajduiesc sa vi-l trimit, de indata ce voi vedea ce intorsatura vor lua lucrurile cu privire la mine.
24. Si am incredere in Domnul ca in curand voi veni si eu.
25. Am socotit de trebuinta sa va trimit pe Epafrodit, fratele si tovarasul meu de lucru si de lupta, trimisul si slujitorul vostru pentru nevoile mele.
26. Caci dorea fierbinte sa va vada pe toti; si era foarte mahnit, pentru ca aflaserati ca a fost bolnav.
27. Ce-i drept, a fost bolnav si foarte aproape de moarte, dar Dumnezeu a avut mila de el. Si nu numai de el, ci si de mine, ca sa n-am intristare peste intristare.
28. L-am trimis, dar, cu atat mai in graba, ca sa-l vedeti si sa va bucurati iarasi si sa fiu si eu mai putin mahnit.
29. Primiti-l deci in Domnul, cu toata bucuria; si pretuiti pe astfel de oameni.
30. Caci pentru lucrul lui Hristos a fost el aproape de moarte si si-a pus viata in joc, ca sa implineasca ce lipsea slujbei voastre pentru mine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu