sâmbătă, 26 februarie 2011

Apocalipsa capitolul 2

1. Ingerului Bisericii din Efes scrie-i: "Iata ce zice Cel ce tine cele sapte stele in mana dreapta si Cel ce umbla prin mijlocul celor sapte sfesnice de aur:
2. "Stiu faptele tale, osteneala ta si rabdarea ta, si ca nu poti suferi pe cei rai; ca ai pus la incercare pe cei ce zic ca sunt apostoli, si nu sunt, si i-ai gasit mincinosi.
3. Stiu ca ai rabdare, ca ai suferit din pricina Numelui Meu si ca n-ai obosit.
4. Dar ce am impotriva ta este ca ti-ai parasit dragostea dintai.
5. Adu-ti, dar, aminte de unde ai cazut; pocaieste-te si intoarce-te la faptele tale dintai. Altfel, voi veni la tine si-ti voi lua sfesnicul din locul lui, daca nu te pocaiesti.
6. Ai insa lucrul acesta bun: ca urasti faptele nicolaitilor, pe care si Eu le urasc.
7. Cine are urechi sa asculte ce zice bisericilor Duhul: "Celui ce va birui ii voi da sa manance din pomul vietii, care este in raiul lui Dumnezeu."
8. Ingerului Bisericii din Smirna scrie-i: "Iata ce zice Cel Dintai si Cel de pe Urma, Cel ce a murit si a inviat:
9. "Stiu necazul tau si saracia ta (dar esti bogat) si batjocurile din partea celor ce zic ca sunt iudei, si nu sunt, ci sunt o sinagoga a Satanei.
10. Nu te teme nicidecum de ce ai sa suferi. Iata ca diavolul are sa arunce in temnita pe unii din voi, ca sa va incerce. Si veti avea un necaz de zece zile. Fii credincios pana la moarte, si-ti voi da cununa vietii."
11. Cine are urechi sa asculte ce zice bisericilor Duhul: "Cel ce va birui nicidecum nu va fi vatamat de a doua moarte."
12. Ingerului Bisericii din Pergam scrie-i: "Iata ce zice Cel ce are sabia ascutita cu doua taisuri:
13. "Stiu unde locuiesti: acolo unde este scaunul de domnie al Satanei. Tu tii Numele Meu si n-ai lepadat credinta Mea nici chiar in zilele acelea cand Antipa, martorul Meu credincios, a fost ucis la voi, acolo unde locuieste Satana.
14. Dar am ceva impotriva ta. Tu ai acolo niste oameni care tin de invatatura lui Balaam, care a invatat pe Balac sa puna o piatra de poticnire inaintea copiilor lui Israel, ca sa manance din lucrurile jertfite idolilor si sa se dedea la curvie.
15. Tot asa, si tu ai cativa care, de asemenea, tin invatatura nicolaitilor, pe care Eu o urasc.
16. Pocaieste-te, dar. Altfel, voi veni la tine curand si Ma voi razboi cu ei cu sabia gurii Mele."
17. Cine are urechi sa asculte ce zice bisericilor Duhul: "Celui ce va birui ii voi da sa manance din mana ascunsa si-i voi da o piatra alba; si pe piatra aceasta este scris un nume nou pe care nu-l stie nimeni decat acela care-l primeste."
18. Ingerului Bisericii din Tiatira scrie-i: "Iata ce zice Fiul lui Dumnezeu, care are ochii ca para focului si ale carui picioare sunt ca arama aprinsa:
19. "Stiu faptele tale, dragostea ta, credinta ta, slujba ta, rabdarea ta si faptele tale de pe urma, ca sunt mai multe decat cele dintai.
20. Dar iata ce am impotriva ta: tu lasi ca Izabela, femeia aceea care se zice prorocita, sa invete si sa amageasca pe robii Mei sa se dedea la curvie si sa manance din lucrurile jertfite idolilor.
21. I-am dat vreme sa se pocaiasca, dar nu vrea sa se pocaiasca de curvia ei!
22. Iata ca am s-o arunc bolnava in pat; si celor ce preacurvesc cu ea am sa le trimit un necaz mare, daca nu se vor pocai de faptele lor.
23. Voi lovi cu moartea pe copiii ei. Si toate bisericile vor cunoaste ca "Eu sunt Cel ce cercetez rinichii si inima"; si voi rasplati fiecaruia din voi dupa faptele lui.
24. Voua insa tuturor celorlalti din Tiatira, care nu aveti invatatura aceasta si n-ati cunoscut "adancimile Satanei", cum le numesc ei, va zic: "Nu pun peste voi alta greutate.
25. Numai tineti cu tarie ce aveti, pana voi veni!
26. Celui ce va birui si celui ce va pazi pana la sfarsit lucrarile Mele ii voi da stapanire peste neamuri.
27. Le va carmui cu un toiag de fier si le va zdrobi ca pe niste vase de lut, cum am primit si Eu putere de la Tatal Meu.
28. Si-i voi da luceafarul de dimineata."
29. Cine are urechi sa asculte ce zice bisericilor Duhul."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu