joi, 24 februarie 2011

Romani capitolul 15

1. Noi, care suntem tari, suntem datori sa rabdam slabiciunile celor slabi si sa nu ne placem noua insine.
2. Fiecare din noi sa placa aproapelui, in ce este bine, in vederea zidirii altora.
3. Caci si Hristos nu Si-a placut Lui insusi; ci, dupa cum este scris: "Ocarile celor ce Te ocarasc pe Tine au cazut peste Mine."
4. Si tot ce a fost scris mai inainte a fost scris pentru invatatura noastra, pentru ca, prin rabdarea si prin mangaierea pe care o dau Scripturile, sa avem nadejde.
5. Dumnezeul rabdarii si al mangaierii sa va faca sa aveti aceleasi simtaminte unii fata de altii, dupa pilda lui Hristos Isus;
6. pentru ca toti impreuna, cu o inima si cu o gura, sa slaviti pe Dumnezeu, Tatal Domnului nostru Isus Hristos.
7. Asadar, primiti-va unii pe altii, cum v-a primit si pe voi Hristos, spre slava lui Dumnezeu.
8. Hristos a fost, in adevar, un slujitor al taierii imprejur, ca sa dovedeasca credinciosia lui Dumnezeu si sa intareasca fagaduintele date parintilor;
9. si ca Neamurile sa slaveasca pe Dumnezeu, pentru indurarea Lui, dupa cum este scris: "De aceea Te voi lauda printre Neamuri si voi canta Numelui Tau."
10. Este zis iarasi: "Inveseliti-va, Neamuri, impreuna cu poporul Lui."
11. Si iarasi: "Laudati pe Domnul, toate neamurile; slaviti-L, toate noroadele."
12. Tot astfel si Isaia zice: "Din Iese va iesi o Radacina care Se va scula sa domneasca peste Neamuri; si Neamurile vor nadajdui in El."
13. Dumnezeul nadejdii sa va umple de toata bucuria si pacea pe care o da credinta, pentru ca, prin puterea Duhului Sfant, sa fiti tari in nadejde!
14. In ce va priveste pe voi, fratilor, eu insumi sunt incredintat ca sunteti plini de bunatate, plini si de orice fel de cunostinta, si astfel sunteti in stare sa va sfatuiti unii pe altii.
15. Totusi, ici colo, v-am scris mai cu indrazneala, ca sa va aduc din nou aminte de lucrurile acestea, in puterea harului pe care mi l-a dat Dumnezeu,
16. ca sa fiu slujitorul lui Isus Hristos intre Neamuri. Eu imi implinesc cu scumpatate slujba Evangheliei lui Dumnezeu, pentru ca Neamurile sa-I fie o jertfa bine primita, sfintita de Duhul Sfant.
17. Eu, dar, ma pot lauda in Isus Hristos, in slujirea lui Dumnezeu.
18. Caci n-as indrazni sa pomenesc niciun lucru pe care sa nu-l fi facut Hristos prin mine, ca sa aduca Neamurile la ascultarea de El: fie prin cuvantul meu, fie prin faptele mele,
19. fie prin puterea semnelor si a minunilor, fie prin puterea Duhului Sfant. Asa ca, de la Ierusalim si tarile dimprejur pana la Iliric, am raspandit cu prisosinta Evanghelia lui Hristos.
20. Si am cautat sa vestesc Evanghelia acolo unde Hristos nu fusese vestit, ca sa nu zidesc pe temelia pusa de altul,
21. dupa cum este scris: "Aceia carora nu li se propovaduise despre El Il vor vedea, si cei ce n-auzisera de El Il vor cunoaste."
22. Iata ce m-a impiedicat de multe ori sa vin la voi.
23. Dar acum, fiindca nu mai am nimic care sa ma tina pe aceste meleaguri si fiindca de ani de zile doresc fierbinte sa vin la voi,
24. nadajduiesc sa va vad in treacat, cand ma voi duce in Spania, si sa fiu insotit de voi pana acolo, dupa ce imi voi implini, macar in parte, dorinta de a fi stat la voi.
25. Acum ma duc la Ierusalim sa duc niste ajutoare sfintilor.
26. Caci cei din Macedonia si Ahaia au avut bunatatea sa faca o strangere de ajutoare pentru saracii dintre sfintii care sunt in Ierusalim.
27. Negresit, au avut bunatatea; dar era si o datorie fata de ei; pentru ca, daca Neamurile au avut parte de binecuvantarile lor duhovnicesti, este de datoria lor sa-i ajute si ele cu bunurile lor pamantesti.
28. Dupa ce-mi voi implini, dar, insarcinarea aceasta si le voi incredinta aceste daruri, voi pleca in Spania si voi trece pe la voi.
29. Stiu ca, daca vin la voi, voi veni cu o deplina binecuvantare de la Hristos.
30. Va indemn, dar, fratilor, pentru Domnul nostru Isus Hristos si pentru dragostea Duhului, sa va luptati impreuna cu mine in rugaciunile voastre catre Dumnezeu pentru mine,
31. ca sa fiu izbavit de razvratitii din Iudeea si pentru ca slujba pe care o am pentru Ierusalim sa fie bine primita de sfinti;
32. si astfel sa ajung la voi cu bucurie, cu voia lui Dumnezeu, si sa ma racoresc putin in mijlocul vostru.
33. Dumnezeul pacii sa fie cu voi cu toti! Amin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu