marți, 15 februarie 2011

Psalmul 89

1. (O cantare a lui Etan, ezrahitul.) Voi canta totdeauna indurarile Domnului, voi spune din neam in neam, cu gura mea, credinciosia Ta.
2. Caci zic: "Indurarea are temelii vesnice! Tare ca cerurile este credinciosia Ta!"
3. "Am facut legamant cu alesul Meu" - zice Domnul - "iata ce am jurat robului Meu David:
4. "Iti voi intari samanta pe vecie si-n veci iti voi aseza scaunul de domnie." (Oprire)
5. Cerurile lauda minunile Tale, Doamne, si credinciosia Ta in adunarea sfintilor!
6. Caci, in cer, cine se poate asemana cu Domnul? Cine este ca Tine intre fiii lui Dumnezeu?
7. Dumnezeu este infricosat in adunarea cea mare a sfintilor si de temut pentru toti cei ce stau in jurul Lui.
8. Doamne Dumnezeul ostirilor, cine este puternic ca Tine, Doamne! Si credinciosia Ta Te inconjoara.
9. Tu imblanzesti mandria marii; cand se ridica valurile ei, Tu le potolesti.
10. Tu ai zdrobit Egiptul ca pe un hoit, ai risipit pe vrajmasii Tai prin puterea bratului Tau.
11. Ale Tale sunt cerurile si pamantul, Tu ai intemeiat lumea si tot ce cuprinde ea.
12. Tu ai facut miazanoaptea si miazaziua; Taborul si Hermonul se bucura de Numele Tau.
13. Bratul Tau este puternic, mana Ta este tare, dreapta Ta este inaltata.
14. Dreptatea si judecata sunt temelia scaunului Tau de domnie; bunatatea si credinciosia sunt inaintea fetei Tale.
15. Ferice de poporul care cunoaste sunetul trambitei, care umbla in lumina fetei Tale, Doamne!
16. El se bucura neincetat de Numele Tau si se faleste cu dreptatea Ta.
17. Caci Tu esti fala puterii lui; si, in bunavointa Ta, ne ridici puterea noastra.
18. Caci Domnul este scutul nostru; Sfantul lui Israel este Imparatul nostru.
19. Atunci ai vorbit intr-o vedenie preaiubitului Tau si ai zis: "Am dat ajutorul Meu unui viteaz, am ridicat din mijlocul poporului un tanar;
20. am gasit pe robul Meu David si l-am uns cu untdelemnul Meu cel sfant.
21. Mana Mea il va sprijini, si bratul Meu il va intari.
22. Vrajmasul nu-l va prinde, si cel rau nu-l va apasa;
23. ci voi zdrobi dinaintea lui pe potrivnicii lui si voi lovi pe cei ce-l urasc.
24. Credinciosia si bunatatea Mea vor fi cu el, si taria lui se va inalta prin Numele Meu.
25. Voi da in mana lui marea, si in dreapta lui, raurile.
26. El Imi va zice: "Tu esti Tatal meu, Dumnezeul meu si stanca mantuirii mele!"
27. Iar Eu il voi face intaiul nascut, cel mai inalt dintre imparatii pamantului.
28. Ii voi pastra totdeauna bunatatea Mea, si legamantul Meu ii va fi neclintit.
29. Ii voi face vesnica samanta, si scaunul lui de domnie, ca zilele cerurilor.
30. Daca fiii lui vor parasi legea Mea si nu vor umbla dupa poruncile Mele,
31. daca vor calca oranduirile Mele si nu vor pazi poruncile Mele,
32. atunci le voi pedepsi faradelegile cu nuiaua, si nelegiuirile cu lovituri;
33. dar nu-Mi voi indeparta deloc bunatatea de la ei si nu-Mi voi face credinciosia de minciuna;
34. nu-Mi voi calca legamantul si nu voi schimba ce a iesit de pe buzele Mele.
35. Am jurat odata pe sfintenia Mea: sa mint Eu oare lui David?
36. Samanta lui va dainui in veci; scaunul lui de domnie va fi inaintea Mea ca soarele;
37. ca luna va dainui pe vecie, si ca martorul credincios din cer. (Oprire)
38. Si totusi, Tu l-ai indepartat si Te-ai maniat pe unsul Tau;
39. ai nesocotit legamantul facut cu robul Tau; i-ai doborat si i-ai pangarit cununa.
40. I-ai prabusit toate zidurile si i-ai daramat toate cetatuile.
41. Toti trecatorii il jefuiesc si a ajuns de batjocura vecinilor lui.
42. Ai inaltat dreapta potrivnicilor lui, ai inveselit pe toti vrajmasii lui,
43. ai facut ca ascutisul sabiei lui sa dea inapoi si nu l-ai sprijinit in lupta.
44. Ai pus capat stralucirii lui si i-ai trantit la pamant scaunul de domnie;
45. i-ai scurtat zilele tineretii si l-ai acoperit de rusine. - (Oprire)
46. Pana cand, Doamne, Te vei ascunde fara incetare si-Ti va arde mania ca focul?
47. Adu-Ti aminte ce scurta este viata mea si pentru ce nimic ai facut pe toti fiii omului.
48. Este vreun om care sa poata trai si sa nu vada moartea, care sa poata sa-si scape sufletul din Locuinta mortilor? - (Oprire)
49. Unde sunt, Doamne, indurarile Tale dintai pe care le-ai jurat lui David, in credinciosia Ta?
50. Adu-Ti aminte, Doamne, de ocara robilor Tai, adu-Ti aminte ca port in san ocara multor popoare;
51. adu-Ti aminte de ocarile vrajmasilor Tai, Doamne; de ocarile lor impotriva pasilor unsului Tau!
52. Binecuvantat sa fie Domnul in veci! Amin! Amin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu