marți, 15 februarie 2011

Psalmul 69

1. (Catre mai marele cantaretilor. De cantat ca si "Crinii". Un psalm al lui David.) Scapa-ma, Dumnezeule, caci imi ameninta apele viata.
2. Ma afund in noroi si nu ma pot tine; am cazut in prapastie, si dau apele peste mine.
3. Nu mai pot strigand, mi se usuca gatlejul, mi se topesc ochii privind spre Dumnezeul meu.
4. Cei ce ma urasc fara temei sunt mai multi decat perii capului meu; ce puternici sunt cei ce vor sa ma piarda, cei ce pe nedrept imi sunt vrajmasi; trebuie sa dau inapoi ce n-am furat.
5. Dumnezeule, Tu cunosti nebunia mea, si greselile mele nu-Ti sunt ascunse.
6. Sa nu ramana de rusine, din pricina mea, cei ce nadajduiesc in Tine, Doamne Dumnezeul ostirilor! Sa nu roseasca de rusine, din pricina mea, cei ce Te cauta, Dumnezeul lui Israel!
7. Caci pentru Tine port eu ocara, si imi acopera fata rusinea.
8. Am ajuns un strain pentru fratii mei si un necunoscut pentru fiii mamei mele.
9. Caci ravna Casei Tale ma mananca, si ocarile celor ce Te ocarasc pe Tine cad asupra mea.
10. Plang si postesc, si ei ma ocarasc.
11. Ma imbrac cu sac, si ei ma batjocoresc.
12. Cei ce stau la poarta vorbesc de mine, si cei ce beau bauturi tari ma pun in cantece.
13. Dar eu catre Tine imi inalt rugaciunea, Doamne, la vremea potrivita. In bunatatea Ta cea mare, raspunde-mi, Dumnezeule, si da-mi ajutorul Tau!
14. Scoate-ma din noroi, ca sa nu ma mai afund! Sa fiu izbavit de vrajmasii mei si din prapastie!
15. Sa nu mai dea valurile peste mine, sa nu ma inghita adancul si sa nu se inchida groapa peste mine!
16. Asculta-ma, Doamne, caci bunatatea Ta este nemarginita. In indurarea Ta cea mare, intoarce-Ti privirile spre mine
17. si nu-Ti ascunde fata de robul Tau! Caci sunt in necaz: grabeste de m-asculta!
18. Apropie-Te de sufletul meu si izbaveste-l! Scapa-ma, din pricina vrajmasilor mei!
19. Tu stii ce ocara, ce rusine si batjocura mi se face; toti potrivnicii mei sunt inaintea Ta.
20. Ocara imi rupe inima, si sunt bolnav; astept sa-i fie cuiva mila de mine, dar degeaba; astept mangaietori, si nu gasesc niciunul.
21. Ei imi pun fiere in mancare, si, cand mi-e sete, imi dau sa beau otet.
22. Sa li se prefaca masa intr-o cursa, si linistea intr-un lat!
23. Sa li se intunece ochii, si sa nu mai vada, si clatina-le mereu coapsele!
24. Varsa-Ti mania peste ei, si sa-i atinga urgia Ta aprinsa!
25. Pustie sa le ramana locuinta, si nimeni sa nu mai locuiasca in corturile lor!
26. Caci ei prigonesc pe cel lovit de Tine, povestesc suferintele celor raniti de Tine.
27. Adauga alte nelegiuiri la nelegiuirile lor, si sa n-aiba parte de indurarea Ta!
28. Sa fie stersi din Cartea Vietii, si sa nu fie scrisi impreuna cu cei neprihaniti!
29. Eu sunt nenorocit si sufar: Dumnezeule, ajutorul Tau sa ma ridice!
30. Atunci voi lauda Numele lui Dumnezeu prin cantari, si prin laude Il voi preamari.
31. Lucrul acesta este mai placut Domnului decat un vitel cu coarne si copite!
32. Nenorocitii vad lucrul acesta, si se bucura; voi, care cautati pe Dumnezeu, vesela sa va fie inima!
33. Caci Domnul asculta pe cei saraci si nu nesocoteste pe prinsii Lui de razboi.
34. Sa-L laude cerurile si pamantul, marile si tot ce misuna in ele!
35. Caci Dumnezeu va mantui Sionul si va zidi cetatile lui Iuda; ele vor fi locuite si luate in stapanire;
36. Samanta robilor Lui le va mosteni, si cei ce iubesc Numele Lui vor locui in ele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu