marți, 22 februarie 2011

Matei capitolul 25

1. Atunci Imparatia cerurilor se va asemana cu zece fecioare care si-au luat candelele si au iesit in intampinarea mirelui.
2. Cinci din ele erau nechibzuite, si cinci intelepte.
3. Cele nechibzuite, cand si-au luat candelele, n-au luat cu ele untdelemn;
4. dar cele intelepte, impreuna cu candelele, au luat cu ele si untdelemn in vase.
5. Fiindca mirele zabovea, au atipit toate si au adormit.
6. La miezul noptii, s-a auzit o strigare: "Iata mirele, iesiti-i in intampinare!"
7. Atunci toate fecioarele acelea s-au sculat si si-au pregatit candelele.
8. Cele nechibzuite au zis celor intelepte: "Dati-ne din untdelemnul vostru, caci ni se sting candelele."
9. Cele intelepte le-au raspuns: "Nu; ca nu cumva sa nu ne ajunga nici noua nici voua; ci mai bine duceti-va la cei ce vand untdelemn si cumparati-va."
10. Pe cand se duceau ele sa cumpere untdelemn, a venit mirele: cele ce erau gata au intrat cu el in odaia de nunta si s-a incuiat usa.
11. Mai pe urma, au venit si celelalte fecioare si au zis: "Doamne, Doamne, deschide-ne!"
12. Dar el, drept raspuns, le-a zis: "Adevarat va spun ca nu va cunosc!"
13. Vegheati, dar, caci nu stiti ziua, nici ceasul in care va veni Fiul omului.
14. Atunci Imparatia cerurilor se va asemana cu un om care, cand era sa plece intr-o alta tara, a chemat pe robii sai si le-a incredintat avutia sa.
15. Unuia i-a dat cinci talanti, altuia doi, si altuia unul: fiecaruia dupa puterea lui; si a plecat.
16. Indata, cel ce primise cei cinci talanti s-a dus, i-a pus in negot si a castigat cu ei alti cinci talanti.
17. Tot asa, cel ce primise cei doi talanti a castigat si el alti doi cu ei.
18. Cel ce nu primise decat un talant s-a dus de a facut o groapa in pamant si a ascuns acolo banii stapanului sau.
19. Dupa multa vreme, stapanul robilor acelora s-a intors si le-a cerut socoteala.
20. Cel ce primise cei cinci talanti a venit, a adus alti cinci talanti si a zis: "Doamne, mi-ai incredintat cinci talanti; iata ca am castigat cu ei alti cinci talanti."
21. Stapanul sau i-a zis: "Bine, rob bun si credincios; ai fost credincios in putine lucruri, te voi pune peste multe lucruri; intra in bucuria stapanului tau!"
22. Cel ce primise cei doi talanti a venit si el si a zis: "Doamne, mi-ai incredintat doi talanti; iata ca am castigat cu ei alti doi talanti."
23. Stapanul sau i-a zis: "Bine, rob bun si credincios; ai fost credincios in putine lucruri, te voi pune peste multe lucruri; intra in bucuria stapanului tau!"
24. Cel ce nu primise decat un talant a venit si el si a zis: "Doamne, am stiut ca esti om aspru, care seceri de unde n-ai semanat si strangi de unde n-ai vanturat:
25. mi-a fost teama si m-am dus de ti-am ascuns talantul in pamant; iata-ti ce este al tau!"
26. Stapanul sau i-a raspuns: "Rob viclean si lenes! Ai stiut ca secer de unde n-am semanat si ca strang de unde n-am vanturat;
27. prin urmare se cadea ca tu sa-mi fi dat banii la zarafi si, la venirea mea, eu mi-as fi luat inapoi cu dobanda ce este al meu!
28. Luati-i, dar, talantul si dati-l celui ce are zece talanti.
29. Pentru ca celui ce are i se va da, si va avea de prisos; dar de la cel ce n-are se va lua si ce are!
30. Iar pe robul acela netrebnic, aruncati-l in intunericul de afara: acolo va fi plansul si scrasnirea dintilor."
31. Cand va veni Fiul omului in slava Sa cu toti sfintii ingeri, va sedea pe scaunul de domnie al slavei Sale.
32. Toate neamurile vor fi adunate inaintea Lui. El ii va desparti pe unii de altii cum desparte pastorul oile de capre;
33. si va pune oile la dreapta, iar caprele la stanga Lui.
34. Atunci Imparatul va zice celor de la dreapta Lui: "Veniti binecuvantatii Tatalui Meu de mosteniti Imparatia care v-a fost pregatita de la intemeierea lumii.
35. Caci am fost flamand, si Mi-ati dat de mancat; Mi-a fost sete, si Mi-ati dat de baut; am fost strain, si M-ati primit;
36. am fost gol, si M-ati imbracat; am fost bolnav, si ati venit sa Ma vedeti; am fost in temnita, si ati venit pe la Mine."
37. Atunci cei neprihaniti Ii vor raspunde: "Doamne, cand Te-am vazut noi flamand si Ti-am dat sa mananci? Sau fiindu-Ti sete si Ti-am dat de ai baut?
38. Cand Te-am vazut noi strain si Te-am primit? Sau gol si Te-am imbracat?
39. Cand Te-am vazut noi bolnav sau in temnita si am venit pe la Tine?"
40. Drept raspuns, Imparatul le va zice: "Adevarat va spun ca, ori de cate ori ati facut aceste lucruri unuia din acesti foarte neinsemnati frati ai Mei, Mie Mi le-ati facut."
41. Apoi va zice celor de la stanga Lui: "Duceti-va de la Mine, blestematilor, in focul cel vesnic care a fost pregatit diavolului si ingerilor lui!
42. Caci am fost flamand, si nu Mi-ati dat sa mananc; Mi-a fost sete, si nu Mi-ati dat sa beau;
43. am fost strain, si nu M-ati primit; am fost gol, si nu M-ati imbracat; am fost bolnav si in temnita, si n-ati venit pe la Mine."
44. Atunci Ii vor raspunde si ei: "Doamne, cand Te-am vazut noi flamand, sau fiindu-Ti sete, sau strain, sau gol, sau bolnav, sau in temnita, si nu Ti-am slujit?"
45. Si El, drept raspuns, le va zice: "Adevarat va spun ca, ori de cate ori n-ati facut aceste lucruri unuia dintre acesti foarte neinsemnati frati ai Mei, Mie nu Mi le-ati facut."
46. Si acestia vor merge in pedeapsa vesnica, iar cei neprihaniti vor merge in viata vesnica."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu