luni, 14 februarie 2011

Iov capiolul 42

1. Iov a raspuns Domnului si a zis:
2. "Stiu ca Tu poti totul si ca nimic nu poate sta impotriva gandurilor Tale." -
3. "Cine este acela care are nebunia sa-Mi intunece planurile?" - "Da, am vorbit, fara sa le inteleg, de minuni, care sunt mai presus de mine si pe care nu le pricep." -
4. "Asculta-Ma si voi vorbi; te voi intreba, si Ma vei invata." -
5. "Urechea mea auzise vorbindu-se de Tine; dar acum ochiul meu Te-a vazut.
6. De aceea mi-e scarba de mine si ma pocaiesc in tarana si cenusa."
7. Dupa ce a vorbit Domnul aceste cuvinte lui Iov, a zis lui Elifaz din Teman: "Mania Mea s-a aprins impotriva ta si impotriva celor doi prieteni ai tai, pentru ca n-ati vorbit asa de drept de Mine, cum a vorbit robul Meu Iov.
8. Luati acum sapte vitei si sapte berbeci, duceti-va la robul Meu Iov si aduceti o ardere de tot pentru voi. Robul Meu Iov sa se roage pentru voi, si numai in vederea lui nu va voi face dupa nebunia voastra; caci n-ati vorbit asa de drept despre Mine, cum a vorbit robul Meu Iov."
9. Elifaz din Teman, Bildad din Suah, si Tofar din Naama s-au dus si au facut cum le spusese Domnul. Si Domnul a ascultat rugaciunea lui Iov.
10. Domnul a adus pe Iov iarasi in starea lui de la inceput, dupa ce s-a rugat Iov pentru prietenii sai. Si Domnul i-a dat inapoi indoit decat tot ce avusese.
11. Fratii, surorile si vechii prieteni ai lui Iov au venit toti sa-l vada si au mancat cu el in casa. L-au plans si l-au mangaiat pentru toate nenorocirile pe care le trimisese Domnul peste el, si fiecare i-a dat un chesita si un inel de aur.
12. In cei din urma ani ai sai, Iov a primit de la Domnul mai multe binecuvantari decat primise in cei dintai. A avut paisprezece mii de oi, sase mii de camile, o mie de perechi de boi si o mie de magarite.
13. A avut sapte fii si trei fete;
14. celei dintai i-a pus numele Iemima, celei de-a doua Chetia si celei de-a treia Cheren-Hapuc.
15. In toata tara nu erau femei asa de frumoase ca fetele lui Iov. Tatal lor le-a dat o parte de mostenire printre fratii lor.
16. Iov a mai trait dupa aceea o suta patruzeci de ani si a vazut pe fiii sai si pe fiii fiilor sai pana la al patrulea neam.
17. Si Iov a murit batran si satul de zile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu