luni, 14 februarie 2011

Iov capiolul 27

1. Iov a luat din nou cuvantul, a vorbit in pilde si a zis:
2. "Viu este Dumnezeu, care nu-mi da dreptate! Viu este Cel Atotputernic, care imi amaraste viata,
3. ca atata vreme cat voi avea suflet si suflarea lui Dumnezeu va fi in narile mele,
4. buzele mele nu vor rosti nimic nedrept, limba mea nu va spune nimic neadevarat.
5. Departe de mine gandul sa va dau dreptate! Pana la cea din urma suflare imi voi apara nevinovatia.
6. Tin sa-mi scot dreptatea si nu voi slabi; inima nu ma mustra pentru niciuna din zilele mele.
7. Vrajmasul meu sa fie ca cel rau, si potrivnicul meu ca cel nelegiuit!
8. Ce nadejde-i mai ramane celui nelegiuit; cand ii taie Dumnezeu firul vietii, cand ii ia sufletul?
9. Ii asculta Dumnezeu strigatele, cand vine stramtorarea peste el?
10. Este Cel Atotputernic desfatarea lui? Inalta el in tot timpul rugaciuni lui Dumnezeu?
11. Va voi invata caile lui Dumnezeu, nu va voi ascunde planurile Celui Atotputernic.
12. Dar voi le cunoasteti si sunteti de acelasi gand; pentru ce dar vorbiti asa de prosteste?
13. Iata soarta pe care o pastreaza Dumnezeu celui rau, mostenirea pe care o hotaraste Cel Atotputernic celui nelegiuit.
14. Daca are multi fii, ii are pentru sabie, si odraslele lui duc lipsa de paine.
15. Cei ce scapa din ai lui, sunt ingropati de ciuma, si vaduvele lor nu-i plang.
16. Daca strange argint ca tarana, daca ingramadeste haine ca noroiul -
17. el le strange, dar cel fara vina se imbraca in ele, si de argintul lui omul fara prihana are parte.
18. Casa lui este ca aceea pe care o zideste molia, ca o coliba pe care si-o face un strajer.
19. Se culca bogat si moare despuiat; deschide ochii si totul a pierit.
20. Il apuca groaza ca niste ape; si noaptea, il ia vartejul.
21. Vantul de rasarit il ia si se duce; il smulge cu putere din locuinta lui.
22. Dumnezeu arunca fara mila sageti impotriva lui, si cel rau ar vrea sa fuga sa scape de ele.
23. Oamenii bat din palme la caderea lui si-l fluiera la plecarea din locul lui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu