duminică, 13 februarie 2011

Iov capiolul 14

1. Omul nascut din femeie are viata scurta, dar plina de necazuri.
2. Se naste si e taiat ca o floare; fuge si piere ca o umbra.
3. Si asupra lui ai Tu ochiul deschis! Si pe mine ma tragi la judecata cu Tine!
4. Cum ar putea sa iasa dintr-o fiinta necurata un om curat? Nu poate sa iasa niciunul.
5. Daca zilele lui sunt hotarate, daca i-ai numarat lunile, daca i-ai insemnat hotarul pe care nu-l va putea trece,
6. intoarce-Ti macar privirile de la el si da-i ragaz, sa aiba macar bucuria pe care o are simbriasul la sfarsitul zilei.
7. Un copac, si tot are nadejde: caci cand este taiat odrasleste din nou si iar da lastari.
8. Cand i-a imbatranit radacina in pamant, cand ii piere trunchiul in tarana,
9. inverzeste iarasi de mirosul apei si da ramuri de parca ar fi sadit din nou.
10. Dar omul cand moare, ramane intins; omul, cand isi da sufletul, unde mai este?
11. Cum pier apele din lacuri si cum seaca si se usuca raurile,
12. asa se culca si omul si nu se mai scoala; cat vor fi cerurile, nu se mai desteapta si nu se mai scoala din somnul lui.
13. Ah! de m-ai ascunde in Locuinta mortilor, de m-ai acoperi pana-Ti va trece mania si de mi-ai randui o vreme cand Iti vei aduce iarasi aminte de mine!
14. Daca omul odata mort ar putea sa mai invie, as mai trage nadejde in tot timpul suferintelor mele, pana mi se va schimba starea in care ma gasesc.
15. Atunci m-ai chema, si Ti-as raspunde, si Ti-ar fi dor de faptura mainilor Tale.
16. Dar astazi imi numeri pasii, ai ochiul asupra pacatelor mele;
17. calcarile mele de Lege sunt pecetluite intr-un manunchi, si nascocesti faradelegi in sarcina mea.
18. Cum se prabuseste muntele si piere, cum piere stanca din locul ei,
19. cum este mancata piatra de ape si cum este luat pamantul de rau: asa nimicesti Tu nadejdea omului.
20. Il urmaresti intruna, si se duce; ii schimonosesti fata si apoi ii dai drumul.
21. De ajung fiii lui la cinste, el nu stie nimic; de sunt injositi, habar n-are.
22. Numai pentru el simte durere in trupul lui, numai pentru el simte intristare in sufletul lui."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu