duminică, 13 februarie 2011

Iov capiolul 13

1. Iata, ochiul meu a vazut toate acestea, urechea mea a auzit si a luat seama.
2. Ce stiti voi, stiu si eu, nu sunt mai prejos decat voi.
3. Dar vreau sa vorbesc acum Celui Atotputernic, vreau sa-mi apar pricina inaintea lui Dumnezeu.
4. Caci voi sunteti niste fauritori de minciuni, sunteti cu totii niste doctori de nimic.
5. O, de ati fi tacut, ce intelepciune ati fi aratat!
6. Acum, ascultati, va rog, apararea mea si luati aminte la raspunsul buzelor mele!
7. Vreti sa vorbiti lucruri nedrepte din dragoste pentru Dumnezeu? Si sa spuneti minciuni, ca sa-L aparati?
8. Vreti sa tineti cu El si sa faceti pe aparatorii lui Dumnezeu?
9. Daca va va cerceta El, va gasi bine oare? Sau vreti sa-L inselati cum inselati pe un om?
10. Nu, nu; ci El va va osandi, daca in ascuns nu lucrati decat partinindu-L pe El.
11. Nu va infricoseaza maretia Lui? Si nu cade groaza Lui peste voi?
12. Parerile voastre sunt pareri de cenusa, intariturile voastre sunt intarituri de lut.
13. Taceti, lasati-ma, vreau sa vorbesc! Intampla-mi-se ce mi s-ar intampla.
14. Imi voi lua carnea in dinti si imi voi pune viata in joc.
15. Da, ma va ucide: n-am nimic de nadajduit; dar imi voi apara purtarea in fata Lui.
16. Chiar si lucrul acesta poate sluji la scaparea mea, caci un nelegiuit nu indrazneste sa vina inaintea Lui.
17. Ascultati, ascultati cuvintele mele, luati aminte la cele ce voi spune.
18. Iata-ma sunt gata sa-mi apar pricina, caci stiu ca am dreptate.
19. Are cineva ceva de spus impotriva mea? Atunci tac si vreau sa mor.
20. Numai doua lucruri fa-mi, si nu ma voi ascunde de Fata Ta:
21. Trage-Ti mana de pe mine si nu ma mai tulbura cu groaza Ta.
22. Apoi cheama-ma si-Ti voi raspunde; sau lasa-ma sa vorbesc eu si raspunde-mi Tu!
23. Cate faradelegi si pacate am facut? Arata-mi calcarile de Lege si pacatele mele.
24. Pentru ce Iti ascunzi Fata si ma iei drept vrajmas?
25. Vrei sa lovesti o frunza suflata de vant? Vrei sa urmaresti un pai uscat?
26. Pentru ce sa ma lovesti cu suferinte amare si sa ma pedepsesti pentru greseli din tinerete?
27. Pentru ce sa-mi pui picioarele in butuci, sa-mi pandesti toate miscarile, sa pui hotar pasilor mei,
28. cand trupul meu cade in putrezire ca o haina mancata de molii?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu