miercuri, 23 februarie 2011

Ioan capitolul 8

1. Isus S-a dus la Muntele Maslinilor.
2. Dar dis-de-dimineata a venit din nou in Templu; si tot norodul a venit la El. El a sezut jos si-i invata.
3. Atunci carturarii si fariseii I-au adus o femeie prinsa in preacurvie. Au pus-o in mijlocul norodului
4. si au zis lui Isus: "Invatatorule, femeia aceasta a fost prinsa chiar cand savarsea preacurvia.
5. Moise, in Lege, ne-a poruncit sa ucidem cu pietre pe astfel de femei: Tu, dar, ce zici?"
6. Spuneau lucrul acesta ca sa-L ispiteasca si sa-L poata invinui. Dar Isus S-a plecat in jos si scria cu degetul pe pamant.
7. Fiindca ei nu incetau sa-L intrebe, El S-a ridicat in sus si le-a zis: "Cine dintre voi este fara pacat sa arunce cel dintai cu piatra in ea."
8. Apoi S-a plecat iarasi si scria cu degetul pe pamant.
9. Cand au auzit ei cuvintele acestea, s-au simtit mustrati de cugetul lor si au iesit afara, unul cate unul, incepand de la cei mai batrani, pana la cei din urma. Si Isus a ramas singur cu femeia, care statea in mijloc.
10. Atunci S-a ridicat in sus; si, cand n-a mai vazut pe nimeni decat pe femeie, Isus i-a zis: "Femeie, unde sunt parasii tai? Nimeni nu te-a osandit?"
11. "Nimeni, Doamne", I-a raspuns ea. Si Isus i-a zis: "Nici Eu nu te osandesc. Du-te, si sa nu mai pacatuiesti.")
12. Isus le-a vorbit din nou si a zis: "Eu sunt Lumina lumii; cine Ma urmeaza pe Mine nu va umbla in intuneric, ci va avea lumina vietii."
13. La auzul acestor vorbe, fariseii I-au zis: "Tu marturisesti despre Tine insuti: deci marturia Ta nu este adevarata."
14. Drept raspuns, Isus le-a zis: "Chiar daca Eu marturisesc despre Mine insumi, totusi marturia Mea este adevarata; caci Eu stiu de unde am venit si unde Ma duc, dar voi nu stiti nici de unde vin, nici unde Ma duc.
15. Voi judecati dupa infatisare; Eu nu judec pe nimeni.
16. Si chiar daca judec, judecata Mea este adevarata, pentru ca nu sunt singur, ci Tatal, care M-a trimis, este cu Mine.
17. In Legea voastra este scris ca marturia a doi oameni este adevarata:
18. deci despre Mine insumi marturisesc Eu, si despre Mine marturiseste si Tatal, care M-a trimis."
19. Ei I-au zis deci: "Unde este Tatal Tau?" Isus a raspuns: "Voi nu Ma cunoasteti nici pe Mine, nici pe Tatal Meu. Daca M-ati cunoaste pe Mine, ati cunoaste si pe Tatal Meu."
20. Isus a spus aceste cuvinte pe cand invata pe norod in Templu, in locul unde era vistieria; si nimeni n-a pus mana pe El, pentru ca inca nu-I sosise ceasul.
21. Isus le-a mai spus: "Eu Ma duc, si Ma veti cauta si veti muri in pacatul vostru; acolo unde Ma duc Eu, voi nu puteti veni."
22. Atunci iudeii au zis: "Doar n-o avea de gand sa Se omoare, de zice: "Unde Ma duc Eu, voi nu puteti veni"!"
23. "Voi sunteti de jos", le-a zis El, "Eu sunt de sus: voi sunteti din lumea aceasta, Eu nu sunt din lumea aceasta.
24. De aceea v-am spus ca veti muri in pacatele voastre; caci, daca nu credeti ca Eu sunt, veti muri in pacatele voastre."
25. "Cine esti Tu?", I-au zis ei. Isus le-a raspuns: "Ceea ce de la inceput va spun ca sunt.
26. Am multe de zis despre voi si de osandit in voi; dar Cel ce M-a trimis este adevarat; si Eu, ce am auzit de la El, aceea spun lumii."
27. Ei n-au inteles ca le vorbea despre Tatal.
28. Isus deci le-a zis: "Cand veti inalta pe Fiul omului, atunci veti cunoaste ca Eu sunt si ca nu fac nimic de la Mine insumi, ci vorbesc dupa cum M-a invatat Tatal Meu.
29. Cel ce M-a trimis este cu Mine; Tatal nu M-a lasat singur, pentru ca totdeauna fac ce-I este placut."
30. Pe cand vorbea Isus astfel, multi au crezut in El.
31. Si a zis iudeilor care crezusera in El: "Daca ramaneti in Cuvantul Meu, sunteti in adevar ucenicii Mei;
32. veti cunoaste adevarul, si adevarul va va face slobozi."
33. Ei I-au raspuns: "Noi suntem samanta lui Avraam si n-am fost niciodata robii nimanui; cum zici Tu: "Veti fi slobozi!"?"
34. "Adevarat, adevarat va spun", le-a raspuns Isus, "ca oricine traieste in pacat este rob al pacatului.
35. Si robul nu ramane pururi in casa; fiul, insa, ramane pururi.
36. Deci daca Fiul va face slobozi, veti fi cu adevarat slobozi.
37. Stiu ca sunteti samanta lui Avraam; dar cautati sa Ma omorati, pentru ca nu patrunde in voi Cuvantul Meu.
38. Eu spun ce am vazut la Tatal Meu; si voi faceti ce ati auzit de la tatal vostru."
39. "Tatal nostru", I-au raspuns ei, "este Avraam." Isus le-a zis: "Daca ati fi copii ai lui Avraam, ati face faptele lui Avraam.
40. Dar acum cautati sa Ma omorati pe Mine, un Om care v-am spus adevarul pe care l-am auzit de la Dumnezeu. Asa ceva Avraam n-a facut.
41. Voi faceti faptele tatalui vostru." Ei I-au zis: "Noi nu suntem copii nascuti din curvie; avem un singur Tata: pe Dumnezeu."
42. Isus le-a zis: "Daca ar fi Dumnezeu Tatal vostru, M-ati iubi si pe Mine, caci Eu am iesit si vin de la Dumnezeu: n-am venit de la Mine insumi, ci El M-a trimis.
43. Pentru ce nu intelegeti vorbirea Mea? Pentru ca nu puteti asculta Cuvantul Meu.
44. Voi aveti de tata pe diavolul; si vreti sa impliniti poftele tatalui vostru. El de la inceput a fost ucigas; si nu sta in adevar, pentru ca in el nu este adevar. Ori de cate ori spune o minciuna, vorbeste din ale lui, caci este mincinos si tatal minciunii.
45. Iar pe Mine, pentru ca spun adevarul, nu Ma credeti.
46. Cine din voi Ma poate dovedi ca am pacat? Daca spun adevarul, pentru ce nu Ma credeti?
47. Cine este din Dumnezeu asculta cuvintele lui Dumnezeu; voi de aceea n-ascultati, pentru ca nu sunteti din Dumnezeu."
48. Iudeii I-au raspuns: "Nu zicem noi bine ca esti samaritean si ca ai drac?"
49. "N-am drac", le-a raspuns Isus, "ci Eu cinstesc pe Tatal Meu, dar voi nu Ma cinstiti.
50. Eu nu caut slava Mea; este Unul care o cauta si care judeca.
51. Adevarat, adevarat va spun ca, daca pazeste cineva Cuvantul Meu, in veac nu va vedea moartea."
52. "Acum", I-au zis iudeii, "vedem bine ca ai drac; Avraam a murit, prorocii, de asemenea, au murit, si Tu zici: "Daca pazeste cineva Cuvantul Meu, in veac nu va gusta moartea."
53. Doar n-ai fi Tu mai mare decat parintele nostru Avraam, care a murit? Si decat prorocii, care, de asemenea, au murit? Cine Te crezi Tu ca esti?"
54. Isus a raspuns: "Daca Ma slavesc Eu insumi, slava Mea nu este nimic; Tatal Meu Ma slaveste, El, despre care voi ziceti ca este Dumnezeul vostru;
55. si totusi nu-L cunoasteti. Eu Il cunosc bine; si daca as zice ca nu-L cunosc, as fi si Eu un mincinos ca voi. Dar Il cunosc si pazesc Cuvantul Lui.
56. Tatal vostru Avraam a saltat de bucurie ca are sa vada ziua Mea: a vazut-o si s-a bucurat."
57. "N-ai nici cincizeci ce ani", I-au zis iudeii, "si ai vazut pe Avraam!"
58. Isus le-a zis: "Adevarat, adevarat va spun ca mai inainte ca sa se nasca Avraam, sunt Eu."
59. La auzul acestor vorbe, au luat pietre ca sa arunce in El. Dar Isus S-a ascuns si a iesit din Templu, trecand prin mijlocul lor. Si asa a plecat din Templu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu