miercuri, 23 februarie 2011

Ioan capitolul 5

1. Dupa aceea era un praznic al iudeilor; si Isus S-a suit la Ierusalim.
2. In Ierusalim, langa poarta oilor, este o scaldatoare, numita in evreieste Betesda, care are cinci pridvoare.
3. In pridvoarele acestea zaceau o multime de bolnavi, orbi, schiopi, uscati, care asteptau miscarea apei.
4. Caci un inger al Domnului se cobora, din cand in cand, in scaldatoare si tulbura apa. Si cel dintai care se cobora in ea, dupa tulburarea apei, se facea sanatos, orice boala ar fi avut.
5. Acolo se afla un om bolnav de treizeci si opt de ani.
6. Isus, cand l-a vazut zacand, si fiindca stia ca este bolnav de multa vreme, i-a zis: "Vrei sa te faci sanatos?"
7. "Doamne", I-a raspuns bolnavul, "n-am pe nimeni sa ma bage in scaldatoare cand se tulbura apa; si, pana sa ma duc eu, se coboara altul inaintea mea."
8. "Scoala-te", i-a zis Isus, "ridica-ti patul si umbla."
9. Indata omul acela s-a facut sanatos, si-a luat patul si umbla. Ziua aceea era o zi de Sabat.
10. Iudeii ziceau deci celui ce fusese vindecat: "Este ziua Sabatului; nu-ti este ingaduit sa-ti ridici patul."
11. El le-a raspuns: "Cel ce m-a facut sanatos mi-a zis: "Ridica-ti patul si umbla."
12. Ei l-au intrebat: "Cine este Omul acela care ti-a zis: "Ridica-ti patul si umbla"?"
13. Dar cel vindecat nu stia cine este: caci Isus Se facuse nevazut din norodul care era in locul acela.
14. Dupa aceea Isus l-a gasit in Templu si i-a zis: "Iata ca te-ai facut sanatos; de acum sa nu mai pacatuiesti, ca sa nu ti se intample ceva mai rau."
15. Omul acela s-a dus si a spus iudeilor ca Isus este Acela care-l facuse sanatos.
16. Din pricina aceasta, iudeii au inceput sa urmareasca pe Isus si cautau sa-L omoare, fiindca facea aceste lucruri in ziua Sabatului.
17. Dar Isus le-a raspuns: "Tatal Meu lucreaza pana acum; si Eu, de asemenea, lucrez."
18. Tocmai de aceea cautau si mai mult iudeii sa-L omoare, nu numai fiindca dezlega ziua Sabatului, dar si pentru ca zicea ca Dumnezeu este Tatal Sau si Se facea astfel deopotriva cu Dumnezeu.
19. Isus a luat din nou cuvantul si le-a zis: "Adevarat, adevarat va spun ca Fiul nu poate face nimic de la Sine; El nu face decat ce vede pe Tatal facand; si tot ce face Tatal face si Fiul intocmai.
20. Caci Tatal iubeste pe Fiul si-I arata tot ce face; si-I va arata lucrari mai mari decat acestea, ca voi sa va minunati.
21. In adevar, dupa cum Tatal invie mortii si le da viata, tot asa si Fiul da viata cui vrea.
22. Tatal nici nu judeca pe nimeni, ci toata judecata a dat-o Fiului,
23. pentru ca toti sa cinsteasca pe Fiul cum cinstesc pe Tatal. Cine nu cinsteste pe Fiul, nu cinsteste pe Tatal, care L-a trimis.
24. Adevarat, adevarat va spun ca cine asculta cuvintele Mele si crede in Cel ce M-a trimis are viata vesnica si nu vine la judecata, ci a trecut din moarte la viata.
25. Adevarat, adevarat va spun ca vine ceasul, si acum a si venit, cand cei morti vor auzi glasul Fiului lui Dumnezeu, si cei ce-l vor asculta vor invia.
26. Caci, dupa cum Tatal are viata in Sine, tot asa a dat si Fiului sa aiba viata in Sine.
27. Si I-a dat putere sa judece, intrucat este Fiu al omului.
28. Nu va mirati de lucrul acesta; pentru ca vine ceasul cand toti cei din morminte vor auzi glasul Lui
29. si vor iesi afara din ele. Cei ce au facut binele vor invia pentru viata; iar cei ce au facut raul vor invia pentru judecata.
30. Eu nu pot face nimic de la Mine insumi: judec dupa cum aud; si judecata Mea este dreapta, pentru ca nu caut sa fac voia Mea, ci voia Tatalui, care M-a trimis.
31. Daca Eu marturisesc despre Mine insumi, marturia Mea nu este adevarata.
32. Este un Altul care marturiseste despre Mine; si stiu ca marturisirea pe care o face El despre Mine este adevarata.
33. Voi ati trimis la Ioan, si el a marturisit pentru adevar.
34. Nu ca marturia pe care o primesc Eu vine de la un om; dar spun lucrurile acestea pentru ca sa fiti mantuiti.
35. Ioan era lumina care este aprinsa si lumineaza, si voi ati vrut sa va inveseliti catava vreme la lumina lui.
36. Dar Eu am o marturie mai mare decat a lui Ioan; caci lucrarile pe care Mi le-a dat Tatal sa le savarsesc, tocmai lucrarile acestea pe care le fac Eu, marturisesc despre Mine ca Tatal M-a trimis.
37. Si Tatal, care M-a trimis, a marturisit El insusi despre Mine. Voi nu I-ati auzit niciodata glasul, nu I-ati vazut deloc fata;
38. si Cuvantul Lui nu ramane in voi, pentru ca nu credeti in Acela pe care L-a trimis El.
39. Cercetati Scripturile, pentru ca socotiti ca in ele aveti viata vesnica, dar tocmai ele marturisesc despre Mine.
40. Si nu vreti sa veniti la Mine ca sa aveti viata!
41. Eu nu umblu dupa slava care vine de la oameni.
42. Dar stiu ca n-aveti in voi dragoste de Dumnezeu.
43. Eu am venit in Numele Tatalui Meu, si nu Ma primiti; daca va veni un altul, in numele lui insusi, pe acela il veti primi.
44. Cum puteti crede voi care umblati dupa slava pe care v-o dati unii altora, si nu cautati slava care vine de la singurul Dumnezeu?
45. Sa nu credeti ca va voi invinui inaintea Tatalui; este cine sa va invinuiasca: Moise, in care v-ati pus nadejdea.
46. Caci, daca ati crede pe Moise, M-ati crede si pe Mine, pentru ca el a scris despre Mine.
47. Dar daca nu credeti cele scrise de el, cum veti crede cuvintele Mele?"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu